tandenpoetsen

A

Anoniem

Guest
Tandenpoetsen bij mijn dochter is tegenwoordig een ramp. In het begin vond ze het wel leuk maar nu wil ze niet meer. Ze wil  zelf de tandenborstel vast houden maar dan gaat ze er alleen maar op kauwen. Als ik haar tanden wil poetsen gaat ze gillen.
Wie heeft een advies om het voor beiden wat prettiger te maken?

ben de hele tijd liedjes aan het zingen , en af en toe tussendoor even de tandjes van mama poetsen en dan ligt hij helemaal in een deuk , en dan mag ik zijn tandjes ook weer poetsen !!

groetjes mirjam

Wij zingen altijd op de wijs van Vader Jacob:

tanden poetsen 2x
alles schoon 2x
alle tanden poetsen 2x
heel gewoon 2x

Het is hier helemaal een hit geworden, haha. Ze begint al te swingen als ik de tandenborstel pak, whaha!

Dan zal ik ook maar eens   gaan zingen. Max vond het in het begin echt superleuk om tandjes te poetsen, maar die fase is helaas over. Hij doet zijn mond echt niet meer open en als hij het al doet, likt hij de tandpasta van de borstel af en eet hem op!

Hier precies hetzelfde. Gaat nog het beste als ik Maud gewoon plat op haar rug leggen en eigenlijk op een dwingende manier poets. Leuk is anders maar dan zijn de tandjes wel schoon. In het begin ging het ook leuk. Zij een borstel, ik een borstel en samen poetsen. Ze houd haar lippen stijf op elkaar of...ze laat alleen toe dat ik alleen de ondertandjes een beetje aai  met de borstel. Nou ja, gaat hopelijk over. Ga het ook maar eens met het liedje proberen.

Terug
Bovenaan