tandenpoetsen

A

Anoniem

Guest
mijn dochtertje van 7,5 maand heeft de eerste tand er door en volgens mij ook de tweede maar dat kon ik niet zo goed zien...
nu moet ik gaan tanden poetsen. mijn vraag is hoe doen jullie dat en wanneer?? als ik het 's avonds moet doen is het direct na de fles want dan is ze zo moe en kan ze direct door naar bed. soms valt ze tijdens de fles in slaap en dan kunnen we niet poetsen. en hoe doen jullie dat met het spoelen?? dat snapt ze natuurlijk nog niet. ik laat haar nu gewoon water  uit een tuitbeker drinken.
graag jullie tips of hoe jullie het doen

groetjes sibje

ik reageer de laatste tijd weer erg weinig maar lees nog wel mee hoor

hoi, me dochtertje is 8 maanden en heeft 6 tandjes, vanaf tand 1 zijn we begonnen met poetsen, we doen het altijd 's avonds inderdaad na de fles, weet wel dat het eigenlijk een half uur na het eten moet, maar tja dat kan gewoon niet. tenminste is bij haar ritme niet handig en dan moet ik ook een tandenborstel aan de oppas meegeven.
dus dan maar na de fles, ook handig voor jezelf een vast tijdstip anders vergeet je het elke keer.

er is speciale kindertandpasta, dat is niet zo sterk (mint), en kunnen ze gewoon doorslikken, spoelen hoeft dus niet, wel veeg ik altijd dr mondje af, anders is het de volgende ochtend helemaal wit. Ik poets eerst altijd zelf even, daarna mag ze zelf even poetsen uhhh kauwen haha. Ik hou dr vast net zoals bij de fles of zet er op me schoot.
Ze vindt het altijd erg leuk!
succes!

Hoi,
mijn dochter is nu 9 maanden oud en heeft (sinds vorige week, toen kwamen er 2 tanden tegelijk door) 3 tandjes.
Ik poets ze met een heel klein beetje tandpasta voor baby's maar soms ook gewoon met water. En poesten, ach we doen ons best maar ze steekt vaak haar tong uit, haha en gaat op de tandenborstel kauwen, maar ik dacht dan kan ze in ieder geval vast aan de tandenborstel wennen.
Groetjes van Sonja.

Hoi!
Quintijn heeft inmiddels ook 2 tandjes en we zijn bij tand 1 al begonnen met poetsen. We gebruiken peutertandpasta (0-2 jaar) van Prodent en dat smaakt gewoon zoetig. Quintijn vindt het lekker! Ik poets eerst even zelf en daarna mag hij de borstel nog even vasthouden. Het gaat juist om de fluoride, zeiden ze bij het cb, dus met alleen water poetsen lijkt me  dan minder zinnig. En ik doe het ook direct na zijn 7 uur fles, want anders moet ik hem er voor wakker maken!

Succes!

Sjoukje

Terug
Bovenaan