Tandenpoetsen

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal

Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie kindjes? Ik doe het 1 x per dag en ik laat het Jayden altijd eerst even zelf doen en daarna poets ik zijn tandjes, naja dat probeer ik. Want als ie het zelf mag doen zit ie het lachend te doen, maar zodra ik de tandenborstel overneem vind ie het niet meer leuk. Ik doe het echt heel zachtjes want ik dacht misschien zit er een doorkomend tandje aan te komen en doet het daardoor pijn, maar vanaf het begin dat we poetsen gaat het al zo. Ik heb al van alles geprobeerd; liedjes zingen, gek doen, samen de borstel vast houden, maar hij zet het op een krijsen als ik het doe ( of mn vriend) terwijl Jayden met alles een makkelijk mannetje is en helemaal niet snel huilt.
Dus gaat dit ook zo bij jullie of zijn er kindjes die het helemaal niet erg vinden als papa of mama de tandjes poest?

xxxjes

Hallo!

Alice vind het ook helemaal niks, zelf doen is ook niet wat, ze steekt dan de tandenborstel in mijn mond...... ik doe het nu al een hele tijd weer meteen zelf en Alice ligt zo'n beetje in de houdgreep maar dan gaat het nu eenmaal het snelste. Ze is er nu ook aardig aan gewend en begint te lachen als ik zeg Klaar!
Heb ook liedjes gezongen en weet ik al niet wat, de eerste dag was dat dan elke keer een succes en de volgende dag weer net zo hard krijsen als eerst.
Het is niet anders en wordt vanzelf misschien wel beter?

Groetjes en succes met tandenpoetsen!

hoi hoi,

ook Sarah vindt het helemaal niets. In het begin was het nooit een probleem maar de laatste tijd dus wel duidelijk. We hebben ook vanalles geprobeerd: liedjes, zelf laten poetsen bij ons. Ook zelf in haar eigen mond laten poetsen maakt niets uit want op het moment dat wij het dan goed na willen doen begint ze te protesteren.
Nu dus gewoon 1x per dag pure pech...het moet toch gebeuren...

Ik hoop ook maar dat het een fase is en dat het straks weer net zoals eerst lekker makkelijk zal gaan.

Tamar

Hier was tandenpoetsen altijd een grote strijd (lees: in de houtgreep)
Maar tegenwoordig gaat t ineens een stuk beter! Ik doe altijd voor hoe ze haar mondje moet opendoen en poets ook een paar keer bij me zelf. Zodra die borstel in haar mond komt doen ze m dicht en begint te zuigen haha maar tussendoor kan ik toch wel de tanden even poetsen, en daarna mag ze zelf even.

Ook hier af en toe een probleem, maar ik blijf altijd bij htzelfde ritueel:
Eerst ga ik haar tandjes poetsen en zing ondertussen het tandenpoetsliedje 2x , dan mag ze zelf poetsen, maar meestal is ze er dan al klaar mee.. slokje water en dan mag ze haar speen in.
Het probleem hier af en toe is dat als ze op haar eigen kamer is dan mag ze haar speentje in. Dus meteen loopt ze naar haar bedje om de speen te pakken. Tja en als het dan tijd is voor tandenpoetsen...dan moet de speen uit.. en dat is af en toe huilen..
Maar ik bleef altijd hetzelfde doen..dus ze weet dat het na 2 liedjes klaar is en dat helpt wel denk ik!!

Succes
gr. Ilone

Hier een klein meisje die het helemaal LEUK vind.
Na twee jongens waarbij het ook een ware strijd was is dit wel heel lekker.
Maar hier schieten jullie niets mee op.
We doen eigenlijk niets bijzonders,gewoon poetsen zonder liedjes oid.Wel ziet ze vaak haar broers poetsen.Misschien dat het helpt als je bv eerst je eigen tanden poetst waar ze bij zijn.

Groetjes Jessica

Hoi,
Lieve vond het in het begin ook nog wel leuk!
Maar nu echt niet meer..Ze heeft hand-mond-voet ziekte gehad, en een keer een virusje in de mand..pijnlijk dus..Sinds die tijd is het gillen..Maarja ..ik denk hoe harder ze gilt, hoe beter ik er bij kan..haha
Het moet dus gewoon, en ze mag het ook zelf een poosje doen..
Gr Rina

Terug
Bovenaan