tandenpoetsen!!!!

Help het tandenpoetsen is hier echt een drama we hebben echt alles al geprobeerd hij alleen en later papa of mama of juist andersom maar als hij hem zelf heeft is het nog wel oke maar hij bijt alleen een beetje maar zodra ik hem dan over neem dan heb je de poppen aan het dansen.
Heeft er misschien iemand tips?

Alvast bedankt groetjes BO.

Hoi!
Ervaring met tandenpoetsdrama's heb ik (nog) niet, maar dit schoot me even te binnen toen ik je verhaal las; je zegt dat het drama begint als je het "tandenpoetsen" van je zoon overneemt. Zou het helpen als je gewoon nog een borsteltje erbij koopt, zodat je de tandenborstel niet van hem over hoeft te nemen? Het lijkt er dan toch een beetje op dat je de tandenborstel "afpakt" terwijl hij er net lekker zelf op aan het bijten is. Dan doe je "samen zijn tandenpoetsen".

En verder heb ik inmiddels al heel wat drama-verhalen hierover gelezen. Dus er zijn vast heeeeeel veel mama's hier die misschien zinvoller tips hebben! (of je meer kunnen bijstaan, omdat ze dezelfde ervaring hebben).

Sterkte!!!

Jacoline.

Hoi,

Wij deden het eerst 's avonds, maar dat was echt een ramp. Ze was gewoon veel te moe om goed te kunnen poetsen. Toen hebben we het verplaatst naar 's ochtends. Heather gaat 's ochtens na haar papfles in bad. Dan poetsen we samen onze tanden. Het is niet altijd een doorslaand succes, soms mag ik niet haar tanden poetsen en wil ze het zelf doen, maar het is in ieder geval geen krijs-festijn meer.

Groetjes, KT

ps, ik heb ook altijd een tandenborstel die ze krijgt bij het luierverschonen. Zonder tandpasta dan, maar daar kan ze dan tijdens het luierverschonen zelf haar tanden mee poetsen. Alle beetjes helpen denk ik dan maar (plus dat ze dan soms wel dertig hele seconden stil ligt!)

hallo, ja dat is balen he, als ze niet willen.
Onze zoon vind het echt hartstikke leuk, als ik al zeg,van doe je mondje open, gaan we poetsen en zing ik er een liedje bij, gaat hartstikke goed, en dan doe ik nog eens gek en ligt ie helemaal in een deuk, ik poetst zijn tandjes savonds na zijn flesje vna 19uur.Gelukkig geen probleem ermee, heel in het beging vond ie er ook niks aan, beetje huilen, maar gelukkig is dat snel over gegaan.
succes met die tandjes.

Hier gelukkig ook geen drama's bij het tandenpoetsen bij Floris. Wij hebben bij Sophie wel een tijdje drama's gehad en hoe hard het ook klinkt, werd ze in de houdgreep genomen en onder dwang tanden gepoetst. Na een aantal keer had ze door dat tegenstribbelen geen zin meer had en liet ze het gewoon toe. Uiteraard hadden we daarvoor het al geprobeert met liedjes, grapjes, afleiden, zelfs tandenborstels met een muziekje maar dat hielp allemaal niet.

@KT, Wat een goede tip, tandenborstel geven onder het verschonen....Floris is zo'n draaikont maar nu hij een tandenborstel krijgt bij het verschonen, is hij daar zo druk mee dat een luier omdoen nu een eitje is.
Super tip!!!!

Heb ik gelukkig geen last van, maar misschien komt dat ook dat mijn zoontje (10-11-06) helemaal weg is van de Teletubbies...en gelukkig bestaat er teletubbie tandpasta. Hij wordt er helemaal vrolijk van en dan spelerwijs leren hoe hij moet poetsen.

Hij wil eerst even altijd mijn tandenpoetsen en dan mag ik zijn tandjes poetsen en uiteindelijk doet hij het bij zich zelf. Misschien een tip!!

hoi,

Bij ons lukt het denk ik 20 sec. Als ze het langer toe zou staan stop ik ook, zodat ze weet dat het maar even duurt, ik stop dus voor ze het zat is en niet als  ze het al zat is. Zodat ze er een goed gevoel bij houd zeg maar.
Daarna geef ik haar zelf de borstel net als KT bij het verschonen en dan knaagt ze er op.
Ik gebruik de tandpasta van elmex voor de kleinste.
Een paar weken terug trouwens lukte het helemaal niet, ze hield haar lippen stijf op elkaar en ineens een tijdje later ging het weer wel. Misschien omdat haar hoektanden doorkwamen.
groeten Elke

Terug
Bovenaan