tandenpoetsen

A

Anoniem

Guest
Het is al eerder een thema geweest maar in de fase uittesten heeft onze jongen uiteindelijk ook iets bedacht. Tanden poetsen,... wat een hel ineens.
hebben jullie tips. Hij slaat al op hol als hij z 'n bortsteltje ziet.
we proberen iedere avond weer maar ik denk niet dat dwang en hysterie echt
helpen. duzzz elke tio welkom

groetjes czaar

ps wij poetsen al van af 6 maanden was nooit een probleem tot deze week

hoi,
wat vervelend dat het zo een drama is geworden,
wij zingen altijd een zelf gemaakt liedje; tandenpoetsen, tandenpoetsen, o wat fijn, oh wat fijn, doe je mondje open, doe je mondje open, poets maar zelf, poets maar zelf...
en dan bij de laatste regel geven wij de tandeborstel aan hem zelf, en mag hij er zelf even aan zuigen en mee knoeien.

dit op de deun van; vader jacob.

veel succes ermee.
liefs marina

Hihihi ik begreep gelijk dat het op dat deuntje was. En ik was nog steeds op zoek naar een leuk liedje voor het poetsen.
Hier is het een tijdje een drama geweest, maar toen kwamen er weer tanden door.
We hebben toen een paar dagen niet gepoetst en haar dan wel bij het verschonen van de luier die tandenborstel in haar handjes gegeven.
Na een paar dagen was de pijn weg en mochten we weer poetsen.

Succes ermee.

Reneke

heyhey

ook hier is het sinds een paar dagen bal met tanden poetsen.
nou komt dit hoogst waarschijnlijk omdat er 4 kiezen en 2 hoektanden tegelijk doorkomen.
heel haar mondje doet dus gewoon pijn.
we poetsen nu dus maar even niet.
van een paar dagen geen tanden poetsen vallen die tanden er heus niet uit hihihi.
ik geef wel de borstel aan nathalia, zodat ze er zelf op kan kouwen en sabbelen.
zo komt er toch nog wat tandpasta op haar tandjes, maar doe ik haar geen pijn.

mischien komt er bij jou kleine ook een tand/kies door?

liefs, do

gelukkig gaat hier het tanden poetsen helemaal super ondanks dat er om de haveklap wel een nieuwe bij komt
ze heeft inmiddels 8tanden en 3kiezen de 4e is onderweg

ze doet ook altijd heel lief aaaaaaaaa als je met de tandenborstel aan komt hhahaah

succes

liefs

Hallo,

Wij poetsen ook iedere avond de tanden. Het ging allemaal goed totdat er een nieuwe tand kwam. Als die eenmaal door is is er niks meer aan de hand.
Dit is nu nog steeds het geval zodra de tand door is gaat het prima. Toch blijven wij gewoon poetsen, ook als het niet zo goed gaat.

Misschien is het een idee om hem zelf de tandenborstel te geven, of in de badkamer voor de spiegel de tanden te poetsen.

Groetjes Anne

Hoi meiden,

mijn zoontje maakte in het begin geen probleem van tandjes poetsen, maar toen hij meer tanden had wel. Hij wilde zijn mond niet meer open doen en het werd steeds meer een drama.

Tot ik een tip van de buurvrouw kreeg. Wij gebruikten nl. een 'normale'   kindertandenborstel, maar mijn buurvrouw gebruikte een tandenborstel met een gat erin. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een op een bijtring lijkende kindertandenborstel van Jordan. Ze verkopen hem bij de Kruidvat, en daar hangt nog een kortingsbonnetje bij het schap waar je een euro korting mee krijgt, dan kost ie ook 1 euro.

het is hier een groot succes, hij wil zelfs met de borstel spelen en we kunnen nu weer goed zijn tanden poetsen.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Liefs Rina

Hallo meiden,

Ik ben toevallig vandaag zelf bij de tandarts geweest. Ik vroeg hem wanneer wij met de kleine voor het eerst naar de tandarts moeten en hoe vaak je nou moet poetsen. Hij vertelde mij, dat je het tandenpoetsen vooral een lolletje moet blijven, dus hoe vaak je het doet ( natuurlijk het liefst wel één keer per dag) maakt niet zo veel uit, als het maar geen ellende voor het kind word, waardoor het kind het helemaal nooit meer wil, maar een feestje is. Ik begrijp dat dit natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd is, maar misschien moet je de tijd van het poetsen veranderen of even één dag niet? En die tandenbortsel met dat gat, is ook een super idee. Wij hebben het ook en Noah vind het echt een leuk ding en lekkere tandpasta is misschien ook wat?
Maar waarschijnlijk is het een fase en gaat het hopelijk weer over.

Oh ja, en hij raden mij ook aan, om vanaf nu, ieder bezoek de kleine mee te nemen. Dan kan hij vast wennen en dan mag hij een keer op de grote stoel zitten. Dus dat het een leuk iets word en niet iets engs. Ik ben er gelukkig voor 3 maanden weer vanaf, maar dan neem ik hem wel mee.

Succes

Terug
Bovenaan