Tandenpoetsen

Mijn dochtertje van 2.5 jaar doet moeilijk bij het tandenpoetsen. Het is iedere keer weer een drama. We proberen er wat leuks van te maken en hebben er al een boekje over gekocht, maar niks helpt nog. Heeft iemand tips?
 
Hoi, ook onze dochter vindt het geen leuke bezigheid. Soms gaat het goed maar als ze moe is, is het drama en loopt het altijd op huilen uit.
Meestal laat ik haar vertellen wat ze heeft gegeten die dag en dan kijk ik in haar mond of ik nog een stukje banaan kan vinden (of boterham, of spinazie etc). En dat poetsen we dan weg. Verder zing ik liedjes. OP de wijs van vader Jacob (tanden poetsen tanden poetsen, wat heb jij mooie tandjes, wat heb jij mooie tandjes, heel mooi schoon etc etc. ) Ik maak er steeds weer wat anders van. En natuurlijk hebben alle prinsesjes mooie witte tandjes!!
Succes!
 
Hi,

Onze zoon doet alleen 's morgens moeilijk. Wij laten hem altijd zelf uit 2 tandenborstels kiezen en dat gaat best goed.

Verder krijgt hij 's avonds altijd 2 vitamine D tabletjes en dat vindt hij een beloning. Dus nu hebben we de tabletjes op gesplitst in 1 in de ochtend en 1 in de avond. En dat lijkt te helpen.

Succes!

Gr. Tamara.
 
Hoi

Hier ook een probleem hoor maar heb sinds een paar weken ingevoerd dat hij eerst zelf mag poetsen en dat mama het dan afmaakt dat gaat super.

Succes met zoeken naar een oplossing

Sabine
 
Tja, geen oplossing, het gebeurt hier nog steeds in de houdgreep onder protest. Hij (2,5 jaar) heeft zich altijd al (vanaf het begin) verzet. Ik denk dat hij er niet van houdt dat er in zijn mondje wordt gefrut, zeg maar. Als baby sabbelde hij ook nauwelijks op zijn speelgoed en stak (in kruipfase) eigenlijk nooit wat in de mond. En met eten is hij ook wat selectief.

Ik houd mezelf maar voor dat het ooit een keer beter wordt. Wat ik nu bereikt heb, is dat hij zelf eerst wel wil 'poetsen' en er nu dus eindelijk wel wat interesse voor toont. Als ik napoets, protesteert hij wel weer hevig, maar toch heb ik het gevoel dat hij het op een bepaald niveau toch gelaten ondergaat, want het lukt me toch wel. Als hij zich echt met alle macht zou verzetten, dan zou ik echt niets gedaan krijgen, daar is hij veel te sterk voor.

Geen tip dus, maar wel herkenning...
 
ik heb eigelijk ook niet echt een oplossing...ik heb alles nl al geprobeerd een prinsessentandenborstel, eerst zelf poetsen en dan ik...liedje zingen enz....en het blijft drama...dus we houden ons dochtertje nog steeds in de houdgreep onder zwaar protest maar ja het moet wel...
ik weet alleen dat het op den duur wel beter gaat worden maar wanneer?bij mijn zoon van 4 was het net zo maar nu hij wat ouder is gaat het beter dus ja afwachten maar

succes ermee
ps: het is iig wel een geruststelling dat ik niet de enige ben bij wie het tandenpoetsen een hele onderneming is
 
Hoi allemaal, ook bij onze dochter was het lange tijd drama met tanden poetsen; maandenlang allerlei manieren geprobeerd zodat ze het leuk zou gaan vinden....zonder succes.
Toen kreeg ik een tip van iemand op het consultatiebureau dat je haar dan maar moet dwingen (in de houdgreep dus maar wel zo kort mogelijk) omdat de strijd met tanden poetsen uiteindelijk wel te winnen is (in tegenstelling tot eten).
En guess what.... na een aantal maanden gaat het beter, ze heeft nu door dat t toch echt moet of ze nu wil of niet, en ze vraagt zelfs wel eens of ze tanden mag poetsen!! Ze stribbelt nog wel eens tegen maar lang niet meer zo veel.
Hopelijk gaat t bij jullie inmiddels ook beter.

Groetjes Iv
 
Hier ook moeilijkheden. De ene keer erger dan anders. Meestal is een afleiding van de tube tandpasta en mamma die het a,b,c, zingt voldoende. Op baddagen doet pappa het in bad nog eens lichtjes over en dan is het wel echt schoon. Anders diepademhalen, tot 100 tellen en me proberen niet laten ontmoedigen door het bijten op de tandenborstel of wegdraaien.....

groetjes
Maple
 
Terug
Bovenaan