Tandentrouble

Hai,
Je bent niet alleen, ik heb het ook. Ik moet nog maar met mijn tandenborstel 1 maal over mijn tanden gaan en ze beginnen al te bloeden. Geen leuk zicht, mijn zoontjes schrokken wel toen ze dit zagen, mama haar mond vol bloed. Ik weet niet of je er iets tegen kan doen, met mijn vorige zwangerschappen had ik het ook en het is pas weggegaan na de bevalling. Deze morgen had ik ook een klein beetje een bloedneus, het zal allemaal wel te maken hebben het meer bloed dat je aanmaakt en daardoor de aders wat fragieler worden, of zoiets.
groetjes,
Kirsten
 
hee hallo,

Nee hoor, dit komt heel veel voor, ik heb het ook.
Maar dat is nog niet het ergste, ik heb weer vresslijke kiespijn!!!!
Daar baal ik vresslijk van,had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook,mijn tandarts vertelde me telkens dat ie er niks aan kon doen,maar van mij mocht ie al mn kiezen eruit trekken. Het echt continu vresslijke pijn.
Nu heb ik het dus weer alleen wat eerder, ben nu net 18 weken. Ben weer bij de tandarts geweest (ik heb inmiddels een andere) er was een vulling gebroken, die heeft hij gemaakt maar vertelde me ook dat de pijn nog wel even kon blijven want het was behoorlijk geirriteerd. Is nu een week geleden, ik heb er nog steeds last van niet meer continu maar wel  na het eten en drinken. En het verplaats zich ook, dus ikben er weer heel erg bang voor dat ik dit veel vaker ga krijgen.

Hebben hier meer mensen last van? en wat doen jullie er tegen??
Ik ben sinds gister begonnen met kalktabletten (niet te eten, maar ja je moet wat). Ik hoop dat dit misschien zal helpen.

Groetjes Ris
 
Ik heb er zelf gelukkig niet zo heel veel last van dat bloedende tandvlees af en toe maar.
Wat zou kunnen helpen is een zachtere tandenborstel te nemen en een tandpasta voor gevoelige tanden en tandvlees.
succes Tina
 
Hoi,

ik heb geen last gehad van bloedend tandvlees, maar geirriteerd tandvlees. Het advies van mijn tandarts was je tanden poetsen met PARADONTAX tandpasta. Dit heeft bij mij heel goed geholpen. Ik ben nu 32 weken zwanger en poets nu zo'n 20 weken met deze tandpasta en heb er geen last meer van gehad.

Groetjes Monique
 
He hoi,

Ik heb hier in het dagelijks, niet zwangere leven regelmatig last van gehad en ga elk half jaar trouw naar de mondhygieniste. Dat heeft enorm geholpen. Had toen al te maken met hormonen, rond mijn ongesteldheid was het helemaal erg. En nu ik zwanger ben is het ook wel iets erger, maar dankzij mijn bezoekjes aan die mondhygieniste heb ik geen borstels met bloed meer! Misschien een tip om de boel eens goed na te laten kijken en vooral schoon te laten maken op plekken waar je zelf niet bij kan. En dan heel goed bijhouden, met alleen poetsen ben je er niet. Elke dag tandenstokers gebruiken en een paar keer per week flossen. Het gaat namelijk bloeden omdat er troep tussen je tanden en tandvlees komt en daar tandsteen vormt. Door hormonen ben je hier gevoeliger voor.

Succes en sterkte!

Jootje
 
Dames,

Ik heb een stoer boekje met alternatieve geneeswijzen die jullie misschien kunnen helpen:

Zo staat er in dat je pijnlijk en bloedend tndvlees met thee gezet van 10 gram kamille of een theezakje kamille kunt verlichten. Laat de thee 15 min trekken, zeef de thee en laat die afkoelen. drink de thee drie keer per dag of speol je mond een minuut met de thee en spuug de thee daarna weer uit..

dan is er nog een homeopathisch middeltje genaamd kreosotum 6c dat bij rood en ontstoken tandvlees helpt.. Bij bloedend tandvlees helpt phosphorus 6c. de juiste dosering kun je het beste in de natuurwinkel vragen..

Verder elke dag 5 porties groenten en fruit eten die rijk zijn aan vitaminen cveel voedsel met magnesium eten en zorgen dat je voldoende calcium binnen krijgt.. Wweinig voedsel eten en drinken dat de calciumopname verhindert, zoals koffie, thee, frisdranken, geraffineerde suiker, alcohol, eiwit en teveel zout..


Nou, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben,

boek heet overigens 'Natuurlijk zwanger' van Zita West.

groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan