TANDJE KAPOT

Hoi,


gisteren heeft die lieve schat van mij ( 1 1/2 ) een val gemaakt op zijn gezicht en nu is zijn tandje echt in 4 stukjes en waarschijnlijk red deze tand het niet, gelukkig is het zijn melktandje maar toch geeft dit een naar gevoel bij mij...
Heeft iemand dit weleens gehoord of meegemaakt en wat zeiden ze tegen jullie wat je kon gaan doen....

bij mijn zoontje doen ze niets hij zou namelijk wel een trauma kunnen krijgen als ze het tandje eruit zouden halen, en ja dat wil ik natuurlijk ook niet..

groetjes Angelica
 
Hoi,

Een nichtje van ons is toen ze klein was ook op haar tandje gevallen, hier deden ze ook niks mee. later is dat tandje langzaamaan bijna zwart geworden. Het was nog niet eens storend ( maar mooi is anders) .
Nu is mijn zoontje (bijna 2,5jr) pas van de trap gevallen en nu zit er een barstje in zijn voortandje (boven). Ik heb de tandarts toen gebeld, deze zei zolang Ted nergens last van heeft doen ze er niks aan. Dus wachten we maar af......

Succes Doreen.
 
Hoi Angelica,
dat is heel erg schrikken, he!
Mijn dochtertje is ook een stukje tand kwijt door een lelijke val. Ik moest toevallig diezelfde dag bij mijn tandarts op controle, dus uiteraard gevraagd hoe en wat.
Volgens mijn tandarts kun je hier helemaal niets aan doen.
In principe is alleen het melktandje beschadigd. In principe, want het kan volgens hem wel degelijk zo zijn dat het latere tandje ook al beschadigd is. Alleen, ook daar kun je niets aan veranderen en is het alleen maar afwachten wat er tevoorschijn komt later.
Groetjes, Claudia.
 
Hoi Angelica,

De dochter van mijn vriendin is ook een keer gevallen en heeft daar haar voorste tandje mee gebroken (een stukje eraf). De tandarts heeft daar niks aan gedaan en ze heeft haar melktandje gewoon gewisseld. Nu heeft ze weer mooie tanden en is er niks meer van te zien. Het enige nadeel is dat het nou niet echt mooi is om te zien en je gewoon moet wachten tot de tanden gaan wisselen.

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan