Tandje? Of toe aan vaste voeding..?

<p>Hallo,</p><p>mijn kleine man is 4 maanden oud. Ik geef borstvoeding en ik was van plan om nog even te wachten met vaste voeding. </p><p>Nu doet hij de laatste dagen alleen maar hazeslaapjes overdag, soms slaapt hij zelfs van voeding tot voeding helemaal niet. In de nacht komt hij ook vaker en slaapt niet zo makkelijk weer in. </p><p>Hij sabbelt veel op zijn handjes en stopt alles in zijn mondje. Hij heeft geen rode wangen of verhoging. </p><p>Ik twijfel of het een tandje zou kunnen zijn of dat hij toch echt toe is aan vaste voeding. Vind hem nog zo jong! Het zou ook slaapregressie kunnen zijn.. </p><p>De vraag, wanneer zijn jullie begonnen met vaste voeding en waar merkte je aan dat je kleine er aan toe was? </p><p> </p>

Hi Marma, mijn zoon is exact even oud en gedraagt zich hetzelfde. Ik denk dat het slaapregressie is, herken echt alle kenmerken als ik er artikelen over lees! Heb zelf niet het idee dat hij toe is aan vaste voeding, al drinkt hij wel een stuk meer opeens. Volgens mij omdat hij eerder honger heeft omdat hij overdag niet kan slapen. Wel denk ik erover om deze maand te starten met oefenhapjes. Ik ga dinsdag naar het cb en zal het daar ook even voorleggen.Handjes in zijn mond en veel kwijlen doet hij hier al zeker een maand, voel nog geen tandjes maar zou kunnen natuurlijk.Succes deze periode, ik vind het behoorlijk pittig moet ik zeggen! Valt bij net samen met beginnen met werken, kinderopvang en hij is ook nog eens snotverkouden... 

Hoort dit niet gewoon bij de 4 maanden sprong? Deze sprong is mega lang.Mijn zoontje is ook 4 maanden oud en vertoont het zelfde gedrag.Omdat hij mega veel wil drinken, ga ik starten met oefenhapjes. 

Hier ook 4 maanden en sprongetje en/of slaapregressie. Wij zaten opeens weer op 1 a 2 voedingen extra per dag (weer in de nacht) extra en zijn nu een weekje geleden gestart met oefenhapjes. Slapen gaat nu weer wat beter, hapjes gaan al top. Alleen dan altijd de vraag of het ook maar iets met elkaar te maken heeft of dat de fase gewoon weer voorbij was ??

Mijn zoontje is 3 mnd en vertoond precies dezelfde dingen! Overdag vaker en meer drinken en ‘s nachts ook. Daarnaast wil hij echt alles opeten, maar vooral zn vuistjes met of zonder doekje en het gaat gepaard met heel veel kwijlen. Kan dit ook al van het sprongetje of slaapregressie zijn? Of kan hij al toe zijn aan hapjes? Wat denken jullie? 

@gebruiker10100459 Kan zeker een sprongetje zijn! Met sprongetjes rekenen ze vanaf de uitgerekende datum dus kan voor elke baby op een ander moment zijn..

Terug
Bovenaan