tandje poetsen

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar ik merk al dat je allerlei vragen kunt stellen. Ik heb een zoontje van 9 maanden oud, hij heeft nu inmiddels 6 tandjes (waarvan 2 'puntjes') vanaf het 1e tandje kreeg ik van het CB het advies om meteen te beginnen met poetsen. Hij laat dit alleen niet echt toe, hij gilt en worsteld tot ik hem het borsteltje in zijn handen geef en hem er zelf op laat sabbelen. Is dit voldoende of moet ik gewoon onder dwang zijn tanden poetsen??

Groetjes Birgit
 
Hoi Birgit,

Al zes tandjes goed hoor! Ik heb die van ons geloof ik zonder tandjes afgeleverd want ook 9 maanden en nog niets te bekennen.

Ik zou niet onder dwang poetsen. Denk dat het dan een strijd blijft. Misschien hem ook een tandenborstel geven en dan samen poetsen. Hem laten sabbelen en wie weet laat hij het dan wat meer toe?
Laten zien dat jij ook je tanden poetst.

Groetjes
 
elkaars tanden poetsen helpt ook, bij tom zijn tandjes doe ik eerst een beetje en dan samen en dan mag ie zelf. hij vindt het nog niet zo leuk als ik het doe, maar als je 2 keer langs zijn tanden bent geweest is het wel genoeg hoor, het hoeft nog niet zo uitgebreid, en idd niet onder dwang, dan komt het nooit goed.
sterkte met je eigenwijze uk, ik heb er ook zo een
 
lekker zelf laten doen en daarna zelf steeds proberen, maar niet dwingen.
Ze moeten er gewoon nog erg aan wennen.
Mijn dochter wilde eerste ook niet, schreeuwen, achterover gooien, enz.
Langzaam laten wennen en ik heb in het begin geen tandpasta gebruikt.
 
Van Difrax heb je speciale vingertandenborstels. Deze doe je op je vingertop en dan proberen te poetsen! Ik heb deze al tijden in huis, helaas heeft mijn kindje nog steeds geen tanden.....
 
Terug
Bovenaan