tandje schraapt tegen tepel

de titel zegt het al! mijn dochter heeft inmiddels 2 tandjes, ze is er vroeg bij want ze is 5 mnd. Ik geef nog volledige borstvoeding en wil dit graag volhouden tot 6 mnd. Ze bijt niet, maar komt alleen bij 1 borst er steeds tegen aan, zodra ze begint met drinken, stopt en dan als ze stop en mijn tepel als ' trekdrop' gebruikt kan ik het wel uitschreeuwen van de pijn.
Ik heb bij start borstvoeding een infectie en ontsteking overwonnen en zou het zonde vinden om dan toch niet te kunnen afmaken waar ik mee begon.

Ik begrijp dat op het forum veel ervaring is, dus ik hoop dat mensen tips voor mij hebben!! Ik heb nu bijv. twee tandafdrukken/wondjes in mijn tepel. Hoe zou dit het beste kunnen genezen en hoe zou ik het toch nog vier weken kunnen volhouden?!

Ik heb geprobeerd met tepelhoedje, wil ze niet.
Afkolven en met de fles geven heb ik geprobeerd maar, lekker eigenzinnig ook nog, van mij wil ze niet uit de fles drinken..
Owja ik let er natuurlijk ook op dat ze een grote hap neemt...
Misschien is er een houding wat goed werkt? ik heb liggend geprobeerd, maar dan 'hangt' ze wat aan mijn tepel en da's ook niet prettig!

I
 
ALs je nog maar 1 maand borstvoeding wil geven dan lijkt het me zeker verstandig om haar langzaam te laten wennen aan de fles.
bv laat je man de fles geven. Dan ruikt ze je borst niet.

Als ze trekt en het doet zeer. Wellicht mag je het dan wel uitschreeuwen (subtiel). Misschien schrikt ze ervan, dringt het door dat je dat niet fijn vindt. Tenminste ik heb zo'n ervaring gehoord van een andere moeder. Zij riep auw toen kind beet, kind was dermate van onder de indruk dat ze het nooit meer heeft gedaan. De leeftijd van de baby weet ik niet meer.

Lactatiedeskundige raadplegen is inderdaad het beste advies.
 
Hoi,
Ik geef mijn jongste dochter ook nog bv, ze is ruim 11mnd en heeft 8 tanden, ik heb heb de kinderen altijd direct in de wang geknepen als ze me beten/of los trokken.. dan hebben ze het zo afgeleerd.
Het doet ontzettend veel pijn en ze moeten gewoon leren dat het niet mag, ze hebben er ook meer een schrikreactie van als dat je ze pijn doet natuurlijk ;-))

Succes ermee
 
Beste Aaltje, wat jammer dat tandjes nu jullie voedingsplezier onderbreken.
Op borstvoedingsforum.nl kun je inderdaad veel info vinden maar ik heb ook wat tips.

Er staat niet duidelijk of het de onder of boventandjes zijn.
Als het boventandjes zijn kan het komen dat je kindje inderdaad te veel aan de borst hangt. Je kunt haar dan beter hoger houden en indien nodig ondersteunen met een kussen.
Ondertandjes kunnen tijdens het drinken niet in je tepel komen. De tong van de baby ligt tijdens het drinken namelijk over de tandjes heen.
Mocht je toch ondertandjes in je tepel voelen dan is dat na het drinken. Je kindje gaat dan een beetje klieren. Tijd om af te koppelen en stoppen met de voeding.

Oplossing is inderdaad een grote hap laten nemen en na het drinken direct afkoppelen.
De wondjes op je tepel kan je verzorgen met purelan of andere vette zalf.

Een tepelhoedje is geen oplossing van het probleem maar misschien wel fijn om eventjes de wondjes te laten genezen.

Succes!
 
Bedankt dames!!

wat bij mij uiteindelijk hielp ( alleen ondertanden) is steeds weer loskoppelen zodra ze niet meer dronk en ik al een fractie voelde van pijn. En inderdaad op de tweede dag ging het al beter en daarna was het weer goed!
 
Terug
Bovenaan