tandje?

hoi hoi!

kan het dat er al een tandje doorkomt bij Swen?
hij kwijlt sinds een aantal dagen behoorlijk en is nogal uit zijn doen.
normaal sabbelt hij op mijn vingerkootje, maar nu bijt hij er echt hard in!

het is toch nogal vroeg voor al een tandje???

groetjes Carina

Vor tandjes lijkt het inderdaad nog wat vroeg. Hoewel dat per kind ook erg verschillend is.
Sinds gisteren begint Cas trouwens ook te kwijlen en te bellenblazen. Maar ik merk niet aan m dat ie ergens last van heeft.

Volgens mij kan het wel hoor Carina... In het ziekenhuis zei de verpleegkundige dat er zelf kindjes met tandjes worden geboren! En dat het bij ieder kind verschillend is. Ik maakte een opmerking over dat het krijgen van tandjes nog wel een aantal maanden zou duren en toen vertelde ze dat...
Je merkt het toch vaak ook aan de ontlasting???

ben benieuwd!

lfs Mick

Tja, het zou natuurlijk kunnen, maar is wel echt vroeg hoor!
Grotere kans dat je mannetje een sprongetje maakt (en daarom uit zijn doen is).
Wat kwijlen betreft, eigenlijk gaan alle kindjes dat doen in meer of mindere mate vanaf 10-12 weken, heeft geloof ik iets te maken met ontwikkeling van speekselklier e.d.

Mijn oudste is ook 'netjes' gaan kwijlen (de kraan ging echt open zullen we maar zeggen) met 12 weken, maar het eerste tandje kwam met 8 maanden!

Ik zie Eveline nu ook af en toe wat bellen blazen, maar ze kwijlt nog niet.

Jasper kwijlt ook wel wat, vooral als ie met zijn vuistje in zijn mond zit/ friemelt, hihi en dan lekker alles over zijn gezichtje smeren..
Ik dacht dat hij misschien kwijlde omdat hij medicijnen gebruikt voor reflux, misschien daardoor meer speeksel ofzo, maar lees nu dus dat kids dan ook meer gaan kwijlen... hij is nu bijna 11 weken, dus zou goed kunnen. Ik dacht ook dat, dat pas kwam als de tandjes zich aandienden...

hihihi fijn hoor af en toe die bevestiging, dat het allemaal normaal is wat er gebeurt ;-))

Yinthe kwijlt al zo'n 3 weken en blaast ook de hele dag bellen...had al op het CB gevraagd of dat normaal was ;-)...ja dus! Heeft inderdaad met de speekselklieren te maken en is heel normaal. De ene kwijlt wat meer dan de andere, wij hebben een erge kwijler..tja veel doekjes bij de hand hebben, hihi.

Wat die tandjes betreft...ik was zelf 3 maanden toen ik mijn eerste tandje had. Ik hoop dat Yinthe dat niet doet, want dat lijkt me niet zo fijn met de borstvoeding!!

Terug
Bovenaan