tandje?

Volgens mij krijgt ie al tandjes?
ik zag al dat er een eerder forum hierover was geweest.. maar ik start gewoon ff me eigen haha;)
onze kleine man is de laatste tijd zo onrustig en veel huilen..dat ik dacht misschien wel tandjes nu al..!!!
hij is 11 weken... het kan natuurlijk wel maarja wel erg vroeg.
zijn papa was ook 3 maandjes toen hij tanden kreeg dus..
het viel me nu echt op dat hij met zijn vuistjes steeds in zijn mond zit, speen niet meer wil, kwijlt en toen ik net mijn vinger in zijn mond deed begon hij er op te bijten..
ik zie en voel echter nog niks???
iemand hier ervaring mee?
hij is nog zo klein, hij kan ook nog niet zon bijtring vasthouden??!! en nu?

alvast bedankt voor jullie reacties!

gr maaike
 
hallo,

klinkt heel erg naar tandjes.
wat ik deed was het speentje ff in de koelkast werdt het ook koel. ik legde voor de zekerheid altijd al een tweede in de koelkast en zo wisselde ik af.

succes.

lfs peetje
 
Hi Maaike,

Mijn kleine is ook 11 weken en ook ik dacht aan tandjes, maar dat is wel echt heel erg vroeg.

Ik denk meer dat het een sprongetje is, zoals ze in het boek "Oei, ik groei" aangeven.

Groetjes
 
Ons zoontje was er ook erg vroeg bij! Hij had precies hetzelfde als wat jij schrijft.

Het bobbeltje zit er nog steeds, wordt wel steeds wat groter, maar ik zie nog geen tandje.
Bij hem is het bij vlagen dat hij ontzettend kauwt. Ik heb een setje 'tandenborstels' gehaald. 1 daarvan mag je met 3 maand gebruiken (wel even in de buurt blijven natuurlijk) en hij wist meteen wat hij ermee moest.

En ik heb een bijtring gevonden die heel dun en licht was.. Maar bij 3 maand is het inderdaad wel lastig voor ze om het vast te houden. Je hebt er nu niks aan, maar bij onze zoon ging het hem bij 4 maand al een stuk beter af... En tja, gewoon op je vinger laten kauwen? Dat lieten wij hem ook gewoon doen. (alleen bij zijn ouders.)

Succes!
 
Terug
Bovenaan