Tandjes aanslag/mat???

<p>Mijn dochter lijkt heel snel aanslag op haar tandjes te krijgen. Flink poetsen en soms krabben met onze nagels en het is weer weg. Wie heeft dit ook en wat kan de oorzaak zijn?</p><p>En: haar tandjes zijn niet glad zoals die van mij. Is dit iets wat bij melktandjes hoort, of...?</p><p>Ik bel morgen ook met de tandarts.</p>
 
Dit kan bij melktanden voorkomen dat het glazuur wat minder glad is waardoor het kleurstoffen van voedsel sneller pakt. Hier kun je naast goed poetsen helaas vaak niks aan doen.
 
Kan je een foto invoegen? Het zegt me zo niet echt wat. Het kan tandsteen zijn maar dat kan je niet zomaar wegkrabben.  
 
Eeen kennisje van mij heeft dit ook komt bij haar omdat ze der speeksel niet meteen doorslikt maar eigenlijk verzamelt in der mond.
 
Het hoort erbij hoor. Ik heb het zelf met mijn blijvende gebit, heb zelfs op mn voorste tanden een soort ribbelpatroon. Het glazuur is dan minder sterk, niets aan te doen! Goed poetsen is belangrijk!
 
Onze dochter had het ook. Wat nou de oorzaak was ook geen idee. Maarja dit ging wel weg uiteindelijk. Het was er opeens en ook opeens was het weer weg.
 
Jup. De speen is inderdaad nog in beeld... Keuzes, keuzes! Afwennen was dramatisch paar maanden terug, dus die poging gaan we pas weer aan als wij er allemaal klaar voor zijn. Maar goed dat je het zegt, nog een motivatie erbij.
 
Terug
Bovenaan