Tandjes breken door... tips?

<p>Hallo allemaal, de tandjes beginnen door te komen en het lijkt meteen een aantal tegelijk. Ook lijkt het alsof er een kies al doorkomt. Manneke heeft er veel last van en slaapt niet meer zelfstandig in. Dus overdag in de wandelwagen en snachts uitsluitend de borst die hem kan troosten. Ik hoop niet dat we hem zo iets verkeerds aanleren, maar anders weet ik niet hoe ik het krijsen moet stoppen - zeker snachts.</p><p>Ik merk alleen dat het al heel snel zij tol begint te eisen. Ik geef nog borstvoeding en ben begonnen aan uitproberen van hapjes, maar omdat hij nu echt vaak komt (snachts sowieso 3 keer en overdag ook ok de 2-3 uur... trek ik het slecht. Ik heb geen geduld, ben gestresst en ieder prikkeltje is teveel. Ik heb het idee dat hij het ook merkt want papa is enorm in trek. Alleen aandacht voor papa. Hierdoor voel ik me eigenlijk best onzeker :-(. <br /><br /></p><p>Dentinox hebben we geprobeerd maar helpt niet.</p><p>Hebben jullie wellicht tips? Duurt zo’n periode heel lang? Is het verstandig 1 voeding met kunstvoeding te vervangen zodat ik borstvoeding afbouw om meer energie te hebben? Ik zou het heel jammer vinden maar nu ben ik blijkbaar ook geen leuke moeder, hoe enorm mijn best ik ook doe...</p>

Bijtring lekker in vriezer leggen en geven ja die van mij krijgt ook tandjes gelukkig nergens laat van. Ik zal fles voeding geven om af te bouwen en geef hem iets waar die op kan kauwem

Geen bijtringen in de vriezer stoppen! Deze kunnen koud vuur blaren geven!
Bijtringen dus gewoon in de koelkast.
Wij gebruikte dentinox of vsm. Maar gaven ook wel zetpillen als ze veel last had.

Mijn dochter krijgt nu de eerste vier tanden tegelijk.  Ik geef zn een zetpil paracetamol als ze echt last heeft.  Ze is al wel bijna 1 dus al best veel vast voedsel.  Als je er niet achter staat de bv te stoppen zou ik het niet doen!

Zetpil geven als hij er zoveel last van heeft. Dan slaapt hij waarschijnlijk ook beter en heb jij ook tijd om weer een beetje op te laden. Borstvoeding is voor hem ook een troostmoment. Heeft hij echt elke keer honger of wil hij op dat moment gewoon even bij je zijn? 
Verder een koelring in de koelkast. Koude hapjes geven als hij het wil. Wacht nog even met warme hapjes, dat doet pijn. Tandvlees masseren met je vinger of een tandenborstel kan ook helpen. 
Je zou een voeding kunnen gaan afbouwen, maar het drinken uit een fles kan nu ook pijnlijk zijn voor hem dus dan schiet je er niet zoveel mee op. 

Volgens mij is de borstvoeding nu echt als troostmoment, al drinkt hij meestal wel een aantal minuten flink dus krijgt toch best veel binnen en krijgt daar soms dan ook weer last van (buik). Dat is het lastige eraan. Maar zelf in slaap vallen overdag lukt nu echt niet meer, tenzij we hem hard laten krijsen. Eerst lieten we hem ook weleens huilen maar dan was het na paar minuten wel klaar. Of leren we hem nu iets fouts aan? (Krijsen = borst = slapen)? Tandjes zijn nog niet door iig. 

Overigens: we doen nu ook savonds voor slapen gaan zetpil hebben we net besloten. Gisteravond ging al wat beter, smiddags hadden we dentinox gebruikt maar weet niet of het toeval is want overdag nog wel allemaal kauwen en last/onrustig...

Terug
Bovenaan