Tandjes doorkomen / koorts / wel of niet naar opvang.

Hoi!

Onze dochter van 8,5 maand heeft onder 2 doorkomende tandjes. Ze is nu steeds aan het kwakkelen, niet willen drinken..soms wat koortsig. Hangerig..veel slapen.

Vooral het weinig willen drinken baart me zorgen. Maar we zitten ook tussen 3-4 flessen in.

Hoe ging dit bij jullie? Wanneer bel je een huisarts/wat is normaal? En wanneer houd je ze thuis van de opvang.

Mijn dochter was heel erg ziek geworden. Niet willen eten of drinken. Ik heb de melk even gelaten als niet wou drinken, diksap daarin tegen vond ze heerlijk. Ze spuugde van de melk veel en ahf diaree door de suiker in diksap kreeg ze toch wat energie.

Ik snap je zorgen die had ik ook, omdat het zo warm was. Tanden eenmaal door en dochter was weer opgeknapt.

Ik zou der wel thuis houden. Drukte van andere kindjes zou ze dan ook wel niet zo fijn vinden. Huisarts heeft niet zoveel zin die doen egt heel weinig eraan. Zetpil geven eventueel als ze pijn heeft.

Je bent verplicht om haar thuis te laten .
Of de koorts nu komt van de tandjes of niet . Helaas mag je ze dan in deze tijd niet brengen volgens de beslisboom. 
Ze is sowieso  beter af thuis als ze zichzelf niet lekker voelt ?beterschap 

Voor mij zou koorts/verhoging wel een reden zijn om haar thuis te houden. Anders bellen ze toch wel dat ik haar weer kan komen halen, want een kind met koorts doen ze niet aan. Corona of niet. Terecht ook.
Als ze enkel wat vaker slaapt of een beetje jengelig is, dan zou ik haar wel brengen. Maar dat zie ik vanzelf aan haar. Of ze fit genoeg is om het een dag naar haar zin te hebben op de opvang. Dat gaat voor mij niet puur om de regels. 
Dat drinken is niet zo'n probleem als het voor een kortere periode is. Ik heb een keer een buikgriep met opname gehad met mijn dochter, en daar vonden ze het goed als ze de helft van het vocht van wat ze normaal dronk binnen kreeg. Dus zeg 700 ml per dag, is dus 350 ml goed. Dat kan best een paar dagen zo. Goed letten op of ze nog wel plasluiers heeft en alert is. Je kan ook wat vochtrijk fruit geven of wat water door haar vaste voeding toevoegen. 

Terug
Bovenaan