tandjes en borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Lotte (2-5-2007)  is sinds gisteren gestaakt met de borstvoeding. Haar tweede tandje is onderweg (eerste puntje is gelukkig al door) en hier heeft ze best last van.

Gisterenmiddag legde ik haar aan, zoals gewoonlijk. In plaats van te drinken beet ze me. Ik waarschuwde haar en probeerde het weer. Tot   4x toe heeft ze me gebeten en toen vond ik het mooi. Ze was moe en ik heb haar dus in bed gelegd.

Sindsdien weigert ze. Ze verzet zich hevig als ik haar probeer aan te leggen, huilen, afzetten, 'nee' schudden. Als ik m'n borst ontbloot en even met haar speel wil ze soms wel even wat drinken, maar niet zoals normaal.

Uit mijn omgeving ken ik meer verhalen van baby's die rond de   9 a 10 maanden staakten met de borstvoeding. Ik wilde langzaam gaan afbouwen tot haar eerst verjaardag en dan stoppen. Ze eet goed en begint uit een tuitbekertje te drinken.

Iemand hiermee bekend?

Groetjes, Marisa

Hoi marissa,

wat vervelend dat je kleine meid nu weigert bij je te drinken. Heb je al geprobeert om haar aan te leggen als ze slaperig is? (bijv. net wakker of bijna naar bed). Op deze leeftijd hoor je idd vaker dat kinderen de borst gaan weigeren. Dat is erg jammer, zeker als je het jaar vol wilt maken.

Ik heb Stijn ook in het begin met tandjes krijgen meteen weggelegd als hij ging bijten. Hij heeft nu zijn eerste boventand en de tweede dient zich aan maar hij bijt gelukkig niet meer.

Wat je ook kan proberen is om haar eerst een koel bijtspeeltje geven zodat alles verdoofd is en dan aanleggen. Er zijn ook speciale druppels (charmodent dacht ik) tegen doorkomende tandjes. Misschien kan je dat erop doen en dan bijv. een half uur later aanleggen. Of gewoon een paar keer met haar onder de douche of in bad gaan zodat ze het zelf kan aangeven.

Jeetje wat vervelend allemaal. Ik hoop voor jullie dat het weer goed komt. Heel veel sterkte ermee!!!

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan