Tandjes en flessen weigeren?

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik zit met een vraag. Mijn zoontje van 9maanden krijgt meerdere tandjes door. Hij weigert bijna alle drie zijn flesjes en dat baart me zorgen. Volgens mij komt dit echt door de doorkomende tandjes omdat hij de speen ook steeds naar 1 kant duwt. Hij laat van de 2 flessen van 180 zeker 100 staan en van de fles van 90 bijna 50. Vanochtend heb ik de melk in een bord gedaan en met een klein lepeltje hem eten gegeven en dat eet hij dan wel op. Herkennen meer misschien dit? Ik vind het niet fijn dat hij nu zo weinig drinkt. Hij is wel gewoon alert en ook wel gewoon plasluiers. Zijn groentehap laat hij ook wat van staan, alleen koud fruit vindt hij lekker. </span></p>

Geen recente ervaring met doorkomende tanden, wel met een flessenweigeraar (hoewel ze nog wel borstvoeding krijgt, dus nog wel wat melk/vocht binnenkrijgt, niet helemaal vergelijkbaar dus).
Mijn dochtertje van 8,5 maand weigert al bijna 3 maanden de fles. Ze krijgt nu 1 schaaltje gewone koude yoghurt. 1x pap bambix obv opvolgmelk of borstvoeding en 1 extra bakje groenten op de dagen dat ik er niet ben (extra groenten puur voor het vocht). Bij doorkomende tandjes wellicht de groenten ook koud geven. 
Ze krijgt ook slokjes water/thee uit een difrax oefenbeker. Dat wil ze wel. 
Mijn dochtertje doet het prima. Is tevreden en groeit goed. Ga vooral geen strijd aan met de fles, want dan lukt het misschien ook niet meer nadat de tandjes doorgekomen zijn. 
Ik vrees dat ik de fles er nooit meer in ga krijgen. Heb me daar maar bij neergelegd.

Mijn zoon stopte met 10 maanden met z'n flessen. Wou ze echt niet meer.
At gewoon met de pot mee. Wij gingen vanaf toen gewone melk geven in een tuitbeker. CB gaf aan dat het goed was aangezien hij de voedingsstoffen toen uit z'n eten haalde.

Terug
Bovenaan