Tandjes en paracetamol

<p>Lieve mamas,</p><p>Mijn zoontje van 9,5 maand  heeft al 3 weken last van doorkomende tandjes, slaapt hierdoor heel slecht en is overdag huilerig (logisch ook) nu laatste 5dagen geef ik hem alleen voor slapen gaan een zetpil, en hierdoor slaaot hij wel goed. Overdag geef ik het niet. Maar hoelang mag ik hem paracetamol geven voor de pijn? Is het niet schadelijk om het lang te geven? </p><p> </p><p>Ik heb ook gehoord dat sommige helpen met het doorkomen van tandjes, als je tandje al ziet, dat je beetje doordrukt. Durf dat eerlijk gezegd niet, maar iemand ervaring daarmee? </p>
 
Hier een dochter (10,5 maand) met doorkomende tandjes en ook nog eens ziek. Gister aan de huisarts gevraagd hoelang ik paracetamol mag geven. Ze zei dat je dat wel wat langer mag geven, als het nodig is... 
wat betreft doorduwen, geen idee ?
 
Mijn jongste dochter is 4 maanden, ze is op dit moment best ziek. Al weken enorm aan het hoesten, heeeell weinig drinken, koorts en heel veel slijm/spugen, ze heeft echt een flink virus onder de leden. Op advies van de dokter hebben wij 1 week lang 4 paracetamol per 24 uur gegeven. Op het doosje staar dat 3 de max is per 24 uur. Van de dokter mochten we dit opschroeven naar 4, om de dagen voor haar wat dragelijker te maken.
Ik vond dit heel veel, had er ook wel even moeite mee om haar zo onder de paracetamol te stoppen, maar ze had het wel echt even nodig om zich wat beter te voelen. 
Na 1 week ben ik dit gaan afbouwen en nu, 2 weken verder geef ik nog steeds 1 a 2 paracetamol per 24 uur. Het lijkt idd heel veel en ik koop elke week een nieuw pakje zetpillen.. maar het mag dus van de dokter en kan geen kwaad. Wel probeer ik het dus echt af te bouwen, 2 zetpillen ipv 4 per 24 uur is hier al een flinke vooruitgang. 
Dus elke dag 1 zetpil kan geen kwaad hoor, lijkt me. Als je kindje er beter van slaapt, gewoon doen. En anders morgen eens 1 nachtje proberen zonder zetpil, kijken wat er gebeurd. Je kan altijd nog midden in de nacht een zetpil geven als het geen doen is... gebeurd hier ook vaak. Dan probeer ik het zonder zetpil, maar als ik rond 2:00 s nachts al 6x mn bed uit geweesr ben, gaat er gewoon een zetpil in! ;) 
Succes. En doorduwen van de tandjes heb ik nog nooit over gehoord maar zou ik ook niet doen.. lijkt me nogal pijnlijk. Moet er niet aan denken dat iemand dat bij mij zou doen.
 
Dank voor jullie berichten dames!
Ja ik geef dus alleen voor slapen gaan, het helot hem echt want ik ging inderdaad een avond niet geven, hij heeft hele nacht lopen jammeren, was zo zielig. 
Ik houd het bij de avonden, hopen dat zijn tanden snel doorkomen❤
 
Terug
Bovenaan