Tandjes en vast voedsel

<p>Goedemorgen!</p><p>De onderste twee voortanden van mijn zoon van ruim 7 maanden zijn ongeveer een maand geleden begonnen met doorkomen. Het groeit natuurlijk langzaam maar ze komen steeds verder boven. Sinds een week heeft hij er klachten van. Heel huilerig en doet moeilijk met vast eten. </p><p>Voorheen at hij makkelijk een hele boterham, nu met moeite de helft. Zelfde geldt voor de avondhap. Flesje drinkt hij wel volledig leeg.</p><p>Herkent iemand dit? En hoelang duurt dit? </p><p>Ik lees namelijk alleen dat de klachten afnemen zodra de tand 'door' is. Wat is 'door'? Ze zijn door het tandvlees maar moeten nog behoorlijk groeien.</p><p>Ik hoor het graag!</p>

"Door" is in principe door het tandvlees idd. Best kans dat er nog een tandje onderweg is, of dat je kleintje last heeft van iets anders (sprongetje, niet fit, ...). Als ons zoontje slechter gaat eten, zoeken we altijd welke factoren we kunnen veranderen zodat er toch wat naar binnen gaat. Met 7 maanden is het vaste eten nog niet extreem belangrijk, dus in geval van nood kun je altijd wat grotere flesjes aanbieden. Maar bij ons scheelt bijvoorbeeld ook warm of koud, grof of glad, of gewoon net een ander smaakje.
Ik vond het ook heel lastig de eerste keren dat ons zoontje slechter at, maar blijf proberen zonder te pushen, en heb geduld: het gaat eigenlijk altijd vanzelf weer over!

Door is idd door het tandvlees...
Je zou eerder denken nog meer tandjes. Bij kns zoontje komen ze per 4 namelijk!
eerst 2 onder samen met de buitenste voortandjes boven.
Toen de buitenste twee voortandjes onder en de middelste boven..
Nu zijn de 4 hoektanden door.
En de eerste 4 kiezen zijn ook bezig??
Het is rottig maar je kan er weinig aan doen behalve lekker knuffelen en evt een zetpil als het echt erg is

Terug
Bovenaan