Tandjes enorme last, iemand nog ideeen???

Ons zoontje Bas van 11 maand heeft enorme last van zijn tandjes. Hij heeft er inmiddels 1 en nummer 2 zit er ook aan te komen.
Je kan hem al wel zien zitten maar hij is er nog niet helemaal door.

Afgelopen nacht heeft hij maar 2 uurtjes geslapen en wij dus ook. Hij wou niet liggen, enorm janken enzo.... En maar op zijn handjes en duimpje zuigen en kauwen.
Hij heeft echt enorm veel last.

We geven hem chamodent druppels en af en toe Dentinox. Hij heeft ook een bijtring, maar niets schijnt te helpen..
Heeft iemand nog andere ideeen?

Hoi Melanie,

Het klinkt misschien heel erg simpel maar wat het beste helpt is gewoon een paracetamol zetpil geven voor de nacht. Marissa had er ook heel erg last van en toen zei de dokter tegen ons dat ze gewoon een zetpil mag als ze zo'n last heeft van haar tanden, dat hielp echt geweldig. Gewoon doen dus

groetjes

Linda

Je kan heel voorzichtig masseren met de bolle kant van een theelepeltje. Zo kun je soms net even helpen om hem 'door te prikken'. Niet duwen, anders doe je je kleintje pijn. (Hoewel er wel moeders zijn die op die manier 'helpen', maar ik kan het niet...)

Bij Lotte heeft het wel geholpen, die had op een gegeven moment ook enorme pijn bij een van haar boventanden. Even masseren en hoep, daar was 'ie.

Groetjes, Marisa

Herkenbaar,

Bij Birgit zijn er eerst 4 tanden tegelijk doorgkomen, arm prul!
Ik zou voor de nacht een paracetamolletje geven. Hier bij de apotheek zeiden ze ook dat een paar keer een paracetamol minder erg is dan de verstoorde nachtrust en problemen die die tandjes geven! Als je kindje uitgerust is, kan het ook beter met die pijn omgaan.

succes!

Paracetamol heb ik laatst ook geprobeerd, maar hij sliep pas 3 uur later.... Had daarvoor al 2 uur lang gehuild.
Misschien dat we hem toen al eerder een zetpil hadden moeten geven.

Misschien  is het idd een idee om een zetpil te geven voordat hij gaat slapen, hopen dat hij dan een nacht goed slaapt en niet steeds huilend wakker wordt.
Heb ook al zijn hoofdeinde wat hoger gelegd.

Hoi meiden

Die tip van die washandje ga ik zeker onthouden !

En zetpil voor de nacht is zeker goed, dit doe ik ook en hij slaapt heerlijk zonder pijn door z,n tandjes

Groetjes van anna

Terug
Bovenaan