tandjes; grrrr!

Nou, na een paar weken aanmodderen en wel/geen last is het zover; de onderste tandjes staan op doorbreken. Helaas gaat dit niet vanzelf en het arme meisje heeft er zoveel last van. Je ziet haar gewoon inkrimpen en huilen van de pijn. Zoooo zielig!
Helpen jullie hopen dat ze er dit weekend nu echt, echt doorkomen?

Hoi,

Ik weet niet of ze al goed dingetjes kan vasthouden..Misschien een bijtring(met water er in),in de koelkast leggen,vinden ze ,meestal wel fijn,dat verzacht de pijn een beetje..

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/eten%20-%20drinken/bijtring-(33523058).aspx

Groetjes Elma,mama van Jochem

Middeltje uit grootmoeders tijd.....werkt geweldig: druppeltje jonge jenever op je vinger en daarmee over de doorkomende tandjes wrijven....dit verdooft! Doordat het maar een druppeltje is, kan het verder geen kwaad!
Succes en ik duim voor je dat ze er doorkomen dit weekend!

Ik gebruikte voor Yordi altijd chamodent. is van vsm geloof ik. Ook zou je dentinox kunnen gebruiken. dat verdoofd ook. Yordi vond het toen erg vervelend dat het verdoofde. Dus vandaar dat wij altijd chamodent gebruikten. En indd een koude bijtring uit de koelkast. Niet in de diepvries leggen zo'n bijtring.
En als de pijn echt te erg is, kan een paracetemol ook helpen natuurlijk. gelukkig heeft Quinn er nog geen last van, maar als die net zo optijd gaat worden als yordi deed, dan duurt het bij ons ook niet lang meer.
Succes met de tandjes.

Liefs marielle

Quintus is pas 12 weken dus het lijkt me echt heel sterk dat er al een tandje door komt. Hij heeft echter wel alle symptomen. Slecht slapen, veel kwijlen, veel minder poepen, poep is dikker en ruikt anders, constant met zijn handje in zijn mond en gezicht wrijven... Moet woensdag naar het consultatiebureau dus dan zal ik haar ook eens laten kijken.

12 weken.

Terug
Bovenaan