tandjes ja of nee?

Ik heb een dochter van 3 maanden, soms wanneer ze slaapt of wanneer ze speelt, gaat ze ineens huilen. Ze brubbelt met speeksel, en ze doet haar handen in haar mond. Ook wanneer ze een beertje in haar handen heeft wil ze dit haar mondje doen, kan het zijn dat haar tandjes nu al doorkomen?
Gr. linda
 
Mijn dochter is 3,5 maand oud en heeft nu ookal tandjes. Wat jij omschrijft zo begon het met haar ook. En ze kwijlde (klinkt raar maar bedoel het niet zo) echt heel erg. Dus als je het mij vraagt krijgt jou dochter ook tandjes. Je kunt als het goed is over een paar dagen (na een week?) wit streepje in het tandvlees zien en later ook voelen dat het een tandje is. Succes ermee en hopelijk heeft/krijgt ze er niet zoveel last van. Groetjes
 
Mijn dochter kwijlde er wat van af. Maar voordat er een tandje kwam waren we wel een aantal maanden verder.
Dat ze vanalles in hun mond stoppen hoort volgens mij gewoon bij hun leeftijd en heeft dat niets met tandjes krijgen te maken.
 
volgens mij is dat normaal gedrag voor baby's van die leeftijd, dat kwijlen komt volgens mij doordat de speekselklieren zich verder gaan ontwikkelen (heb ik ergens gelezen), en handjes en voetjes in de mond is een teken dat ze gaan ontdekken dat ze die "rare dingen" in hun mond kunnen steken
 
Mijn dochter is inmiddels 8,5 mnd, maar kreeg haar eerste tandjes ook met 4,5mnd en had er wel zo'n drie a vier weken 'last' van voordat die doorkwamen. Baby's van een maand of 2, 3 willen inderdaad wel vanalles in hun mond stoppen, maar als het echt met tandjes te maken heeft, gaat het sabbelen en kwijlen echt over in KNAGEN/KNAUWEN en kwijlen...(vond ik)
 
Terug
Bovenaan