tandjes? Nu al?

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen is mijn dochtertje van 14 weken soms ontroostbaar. Ze krijgt voeding, is dan een ur wakker, slaapt een uur en gaat dan huilen. Dan huilt ze ongeveer een uur en wil alleen maar vastgehouden worden. Ook kwijlt ze enorm en wil ze dan niet plat liggen. En dan valt ze soms van uitpuuting op mij in slaap en dan kan ik haar wel neerleggen. Ik heb het consultatieburo gebeld en die zeggen dat het kan zijn dat er tandjes doorkomen. Ik kan iets onder haar matras leggen zodat ze hoger ligt en een koude bijtring geven. Ik weet niet of het helpt hoor.

Maar met 14 weken al tandjes, is dat niet wat vroeg?

Ik herken dit heel goed. Ons zoontje is nu bijna 16 weken en had dit twee weken geleden ook. Hij was humeurig, huilde heel veel en wilde alleen maar bij mij zijn. Toevallig kwam er een vriendin op bezoek en die  zweert bij het boek "Oei, ik groei". Wij het opgezocht en ja hoor, boven week 14 en 15 stond een grote donderwolk. Schijnbaar voelen kindjes nu aan dat er een volgend sprongetje aan komt (rond week 19) en dus zijn ze huileriger, hangeriger en humeuriger! Misschien is het dit dus.

hoi
boas kan heel soms,vandaag ook weer,na een uur slapen vreselijk huilen.hij is dan op een of andere manier eerder wakker geworden en eigenlijk nog niet uitgeslapen.want als ik hem troost dan gaapt ie en gaapt ie.als ik hem dan weer terugleg gaat hij weer vreselijk huilen,maar na een minuut of 5/10 valt hij toch als een blok in slaap.volgens de cb-arts moeten sommige kindjes soms even alle spanningen van zich af schreeuwen.heel zielig,maar wel functioneel.bij boas duurt het meestal 1 tot 3 dagen,maar niet vaker als 1 keer per dag.
groetjes kari

Hoi hoi,

Onze zoon Jesse (vandaag 17 wkn) kwijlt ook en knauwt op alles wat er langs zijn mond komt. Zijn vuist zit de hele dag in zijn mond... en er is toch echt al een wit puntje te zien in zijn onderkaak, ook te voelen. Dus ja, een tand kán heel vroeg komen. Zijn tweelingzusje heeft nog nergens last van.
Mijn zoon (nu 3 jr) had zijn eerste pas met 7 mnd, maar onze oudste (nu 5) had haar eerste 2 tanden (2 dagen na elkaar) met 4 maanden... en die is nu al  6 tanden kwijt waarvoor er alweer 4 'grote mensen tanden' zijn gekomen. Dat schijnt toch wel wat met elkaar te maken te kunnen hebben: snel tandjes krijgen en dus heel vroeg wisselen...

Maar ik denk ook aan het Oei ik groei sprongetje, misschien dat dat bij jouw kindje van toepassing is? Jesse huilt niet echt veel, kwijlt wel...

Succes ermee, soms denk je na een paar dagen ineens: hé, het is toch alweer minder...

Terug
Bovenaan