Tandjes of minder eten?

Hoi,

Klein vraagje, mijn zoontje van 7,5 maanden oud heeft sinds een week behoorlijk rode wangentjes en veel vieze luiers. Niet elke dag maar wel regelmatig. Ook drinkt hij sinds deze week minder melk. Hij laat vaak wat staan terwijl voorheen het niet snel genoeg kon komen bij hem.

Ik heb het idee dat de tandjes nu ook wel aan het opspelen zijn. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zijn behoefte aan eten minder wordt. Wat denken jullie; hadden jullie dit ook met deze leeftijd?

Hij is echt supertevreden en helemaal niet vervelend; dus ik maak me ook geen zorgen...... Ik twijfel alleen hoe het zou komen. Vandaar mijn vraag.


Bedankt voor de reacties alvast.....
 
bij het doorkomen van tandjes doet het tandvlees heel erg pijn, denk zelf maar aan kiespijn! vandaar dat ze niet graag eten, een waterijsje gaat er meestal wel in, of ijsschaafsel, dat verzacht. ook hebben ze na een hele poos van heel snel groeien een wat rustigere periode, waarin ze ook minder eten nodig hebben, maar ik denk dat het daar nog wat vroeg voor is....
sterkte
 
Hallo Judith,
Ik heb ook een baby van bijna 7,5 mnd en zij heeft nu al twee tandjes. Het is hetzelfde met haar gegaan een tijdje geleden- meer poepen (en anders), minder drinken, maar ook slechter slaapen- en ,ja, haar eerste tandje is doorgekomen en snel daarna de tweede. Dus, misschien jouw zoontje krijgt ook zijn eerste tandje binnenkort.
Asia mv Emilia
 
Tja, het zou zomaar kunnen natuurlijk. Hij heeft er wel de leeftijd voor. Gelukkig slaapt hij 's nachts heel goed, zijn laatste dagslaapje doet ie ook niet graag meer. Vaak maar een half uurtje......

We zullen zien binnenkort!
Verder is hij veel op onderzoek uit; hoe hij bv moet gaan kruipen enzo. Schitterend om te zien hoe hij zijn best doet en ons daar ook op attendeerd. Bij jullie ook?

Groetjes maar weer...........
 
Mijn dochtertje sliep altijd maar 30-40 min 2 keer per dag. Ze kan nog niet kruipen en vorlopig is ze heel druk bezig met omrolen. Sinds twee dagen kan ze van buik naar rug draien(andersom kan ze al meer dan twee maanden). Ze rolt hele kamer door. Leuk.
Groetjes
 
Hoi,
Mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft de laatste dagen ook rode wangen en poept soms meerdere keren per dag.
Dus wel herkenbaar.
Overdag slaapt ie meestal maar weinig. Ik zal es op letten of ie tandjes krijgt!
 
Terug
Bovenaan