Tandjes of sprongetje, hellup!!

A

Anoniem

Guest
Heey iedereen,

Thijmen, vandaag precies 5 mnd oud is niet meer zichzelf. Ik mag echt niet klagen hoor dat weet ik, maar voor het eerst ging hij gisteravond niet slapen om half 8, hij heeft tot half 10, zijn laatste fles, gehuild, en hoe! Normaal moeten we hem altijd wakker maken, en normaal slaapt hij door tot half 7, maar nu begon hij om 5 uur al te huilen....Dit doet hij nooit. Hij heeft ook al een week rode wangetjes en vorige week do en vrij een beetje diarree..heeft hij ook nog nooit gehad. Tevens heeft hij nu ook luieruitslag. Heeft hij ook niet gehad. Heeft hij nu een sprongetje, of begint hij tandjes te krijgen. En waarom slaapt hij in ene zo slecht, is het om de pijn en wat kan ik eraan doen??
Ik weet het ik mag echt niet klagen hoor, maar dat hij zo huilt is niets voor hem. Tevens heeft hij het nu ook door als hij huilt dan kom ik, hij ging ook gillen dat ik hem weer in zijn bedje legde. Moet ik daar nu ook mee oppassen??

Groetjes Ellen

Het klinkt inderdaad alsof er tandjes aankomen. Die symptonen had mijn zoontje ook, hoewel hij vrij laat tandjes kreeg, met 13 maanden. Je zou bij de drogist dentinox of genigel kunnen halen tegen de pijn van doorkomende tandjes.

Ik denk inderdaad ook dat je zoontje het door kan hebben dat jij komt wanneer hij huilt....het klinkt hard, maar luister goed naar zijn huiltje, is het echt drammerig van mama ik wil bij jou zijn en wel nu....laat hem dan huilen en ga even naar hem toe na een minuut of tien om hem te troosten, maar haal hem dan niet uit zijn bedje.
Aai over zijn bolletje, zing een liedje, draai een muziekdoosje, tot hij zich wat getrooster voelt.

Groetjes Hanneke mama van Hjerre 16 maanden en Elize van 7 weken

Hallo Ellen!

nou, ik heb een beetje het zelfde aan het handje hoor!
Tijl is 4,5 maand (20.06.07) en heeft de afgelopen week ook niet helemaal lekker gedaan.
Opeens minder drinken, 1 keer (avondfles) zelfs NIETS! Dus kon ik opeens fijn een nachtvoeding geven, want dat trok ie niet tot de morgen.
Veel poepen, behoorlijk dun en wat moeite met slapen. Thuis slaapt ie echter nog altijd wel goed, maar vandaag bijv. bij oma, wilde de middagslaap maar niet lukken.
Ook met regelmaat een rood wangetje en vaak de handjes in de mond.
Hij is niet zo'n huiler (thank god) , maar de laatste dagen toch wat aan het zeuren.
Heb in zijn mondje nog niets kunnen ontdekken, maar dat kan nog wel wat weken duren. Als het tandje door is, is het leed nl. al geleden.
Hij drinkt nu al een week wat minder, kreeg eerst 210 + 7 schepjes met gemak op (4 voedingen) en nu laat ie bij 180+6 toch vaak wat staan.
Heb me al afgevraagd of het soms met de fruithapjes te maken heeft die hij sinds kort krijgt. Ben die nu ook wat gaan verdikken met Liga 1e stap.

Goed, ik kan je dus niet helpen, maar alleen mijn ervaringen vertellen.
jij ook succes!

Hey Hanneke en Suus,

Bedankt voor jullie berichtjes, ben weer een beetje gerustgesteld.
Maar nu heeft hij kleine bultjes op zijn billetjes en balletjes, wat is dat nu weer? Ik denk dat ik maar even naar de dokter ga, want dit is echt raar. Hij heeft er zelf geen last van, hij gaat weer veel beter gelukkig...

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan