TANDJES POETSEN......DRAMA!

A

Anoniem

Guest

Hoi meiden,

Even over het tanden poetsen:
Het lukt hier gewoon echt niet.
Hij sabbelt de tandpasta van de borstel af en duwt me weg.
Als ik al in zijn mondje mag komen dan duwt ie iedere keer zijn tong ervoor zodat ik niet bij zijn tanden kan. Of hij houdt zijn mond gewoon stijf dicht en draait zijn hoofd weg.
Ik wil hem niet vasthouden en dwingen want dan ben ik bang dat ik een "tandenpoetsfobie"   creeër.
Ik heb het aan de tandarts gevraagd en die vertelde me alleen maar dat het juist op deze leeftijd z'o belangrijk is om 2x per dag te poetsen.
Hoe krijg ik Fabio nou aan de poets????

Groetjes van Cissy

Hihi, had ik vorige keer zulke goede tips ... Kian laat me nu ook een poepie ruiken. Wat toen zo goed hielp was gewoon samen voor de spiegel (kind op de arm en met de andere hand poetsen). Dan lach ie in een deuk van dat jongetje in de spiegel en ondertussen poetste ik z'n tanden. Maar nu helpt ook niks. En ik ben niet bang van een tandenpoetsfobie...Kian gaat gewoon in de houtgreep. Sommige dingen zijn gewoon niet leuk in het leven (ohhh, harde mamma!!)
Liefs Nelleke

oeps .. 'hij lag in een deuk' (of hij lachte in de spiegel)

heb je al geprobeerd om samen te poetsen? ik heb zelf het idee dat ze op deze leeftijd zo ontzettend alles willen doen wat jij ook doet.
je kunt ook nog proberen om hem jouw tanden te laten poetsen, is  dikke lol natuurlijk.

het verbaast mij eerlijk gezegd dat de tandarts dat zegt, ik hoor vaker dat de tandpasta zelf belangrijker is, en 1x is tot 4 (?) jaar (denk ik, staat achterop de tube tandpasta Prodent) voldoende, dat hebben ze op het CB vandaag ook nog tegen me gezegd...

en dan denk ik ook nog dat het een fase is, Ivar heeft dit ook gehad, ik heb er geen aandacht aan geschonken maar hem wel gedwongen en na een poosje was er niks aan de hand. als hij wel zelf zijn  mond opendeed prees ik hem uitbundig.

suc6!

groetjes Jenneke

Cissy, wij waren vanmorgen met z’n drieën bij de tandarts en daar hebben we ook gevraagd naar het tanden poetsen van Stijn>>>hij kauwt op de tandenborstel maar echt poetsen lukt mij niet altijd.
Afin, het belangrijkste was zo min mogelijk suiker geven en als je het doet niet te vaak. Dus een fles appelsap de hele dag door meesjouwen liever niet. Maar beter in een keer iets zoets geven zodat het gebit de kans krijgt de zuurtegraad te herstellen.
Het poetsen op zich lukt meestal niet goed bij die kleintjes maar als je het twee keer per dag probeert krijgt hij iig genoeg fluor binnen. Hij adviseerde Elmex junoirpasta.

Sterkte met het poetsen,
Stephanie

Yoëll werkt de ene dag super mee en de andere dag is het drama.
Dan probeer ik het eerst voor de spiegel en laat ik hem zelf poetsen. Als dat dan nog niet werkt, tja dan wordt ik mama kenau. Dan gaat meneer op schoot en poetst mama zijn tanden. Tja en dan is het af en toe wel handig dat hij hard huilt met zn mond wijd open (ohhhh)

Zoals Nelleke ook zegt; er zijn dingen die gewoon moeten.

Linde vindt tandjes poetsen reuze interresant dus ik kan je helaas geen tips geven.
Ze wil het wel graag zelluf doen maar dan mag ik wel "napoetsen".
Ik doe het overgens 1x per dag, voor het slapen, en de tandpasta is inderdaad belangrijker dan het poetsen dus als Fabio het ook zelluf wil doen is dat best oké hoor.
Het lijkt mij, met  oog op de toekomst  wel het gemakkelijkste om nu vast aan te leren dat mama (of papa natuurlijk) wel even moet napoetsen.
Dus even nog doorvechten samen enne de aanhouder wint!!!

groetjes Daniëlle.

Hier al net z,on drama.
Ze mag even zelf aanklooien met de borstel..dan kauwt ze er een beetje op..
maar goed dan komt er toch tandpasta in de mond.
maar daarna gaat ze toch echt in de  houtgreep.er moet een beetje gepoetst worden.
Ik doe het nooit zo lang,maar het moet och even.
hopen dat het vanzelf beter gaat,ze willen op het moment geloof ik ook allemaal alles zelf.
succes gr piewie

Terug
Bovenaan