Tandjes poetsen... of eigenlijk tong poetsen

<p>Onze dame heeft al haar hele leven veek haar tong naar buiten. Gewoon omdat t kan. Doet er ook allemaal trucjes mee.</p><p>Maar tandjespoetsen is bijzonder moeilijk als de tandenborstel steeds eruit wordt gewerkt met haar tong. Kan zo'n vingertandenborsteltje uitkomst bieden? Andere tips?</p>
 
Geen ervaring met zo een tandenborstel maar wel met moeilijk kunnen poetsen.
Onze dochter (15 maanden) heeft nu eindelijk door dat het moet en ze er niet aan kan ontsnappen.
Ze begint zelf met de tandpasta eraf te zuigen en poetst dan heel schattig een paar keer maar dat is niet goed genoeg natuurlijk.

Ik geef dan aan dat mama ook nog even moet poetsen en vaak laat ze het toe maar soms ook niet. Leg haar dan op het aankleedkussen en zeg; zeg maar aaaaaa (ze doet dan vaak haar mond al wat open) en dan poets ik. Soms begint ze te huilen en tegen te stribbelen omdat ze echt niet wil, gaat die mond vanzelf open en kan ik poetsen haha.
Soms knijpt ze die lippen op elkaar naar dan kan ik zo met mijn duim haar onderlip naar beneden krijgen en alsnog poetsen. Nee is niet zielig want het gaat heel soepel.

In het kort, wil ze het niet dan gaat het met wat 'geweld'. Zit haar tong in de weg of houdt ze haar mond dicht dan zorg ik er toch voor dat ik er bij kan.
Weet niet of je er iets aan hebt maar toch.. ;-)
 
Ja, hier ook altijd sabbelen en zelf knagen op de borstel. Maar als haar tong over haar ondertanden ligt, kom je er echt heeeel moeilijk bij. Dus ik probeer binnenkort zo'n vingerborsteltje.
 
Hier ook elke dag een drama. Laat hem ook eerst zelf poetsen, maar tegen de tijd dat ik ga poetsen gaat hij krijsen brullen schoppen.
Hier dezelfde aanpak als bij niempje. Ik poets ook altijd zelf mijn tanden waar hij bij is zodat hij ook ziet dat mamma het ook doet. 
Wat ik ook wel eens lees is een 2 minutenfilmpje laten kijken, maar ja dan moet je altijd een schermpje gaan inzetten voor het tandenpoetsen
Ze zullen toch moeten leren dat het moet. 
 
Terug
Bovenaan