Tandjes poetsen, wanneer beginnen we hier mee?

Hi,

Er zal vast nog wel ergens een topic over dit onderwerp zijn...

Wanneer beginnen we met tandjes poetsen?
Tom is nu 10 maanden, en heeft 4 tandjes, 2 boven, 2 beneden, ze zijn door, nog niet volgroeid maar wel door.

Hij eet zo nu en dan een likkoekje, of een langevinger, drinkt diksap
dus krijgt suikers binnen.

Moet ik nu al beginnen met poetsen? zodat hij er ook al wat aan kan wennen?

Nens

ik was meteen met poetsen begonnen ook vooral om te wennen idd
en zeker bijv ook na een flesje opvolgmelk de laatste op  de dag  adviseren ze om of te poetsen of een slokje water erachteraan

Bij allereerste tandjes meteen begonnen, glazuur is nog erg kwetsbaar. Bovendien wennen ze dan aan het ritueel (niet dat het altijd van een leien dakje gaat hier, ha ha!).
Met speciale baby-tandenborstel en baby/peutertandpasta.
Advies is geloof om 1 keer per dag te poetsen. Ik doe het na de laatste fles, vlak voor slapen gaan. Net zoals bij mezelf dus...

volgens advies consultatiebureau meteen als het eerste tandje door is, beginnen met poetsen. 1 keer per dag met kindertandpasta(liefst voor de nacht)  (0 tot 5 jaar) en een kindertandenborstel.

Op advies van het cb zijn we ook begonnen met 1x per dag de twee hele kleine tandjes van ons zoontje te poetsen. Gisteren was de eerste keer. We poetsen ze gewoon ergens op de dag. Volgens het cb maakt het niet zoveel uit wanneer je poetst, als je maar even poetst en je hoeft niet te spoelen. Hij vond het wel leuk eigenlijk, likte meteen zijn tandjes af. We hebben baby tandenborstel en baby tandpasta gewoon gekocht   bij de AH.

Terug
Bovenaan