tandjes poetsen

Onze dochter krijgt haar eerste tandje en nu vroeg ik me af wanneer je het beste kan poetsen s'morgens of s'avonds.
En moet je alleen dat tandje poetsen of kan je gelijk een beetje over het tandvlees gaan.
 
Uiteraard 's avonds poetsen, omdat je kindje overdag van alles eet en als je dan 's avonds niet poetst dan kan dat tandglazuur door bacteriën aangetast worden.
 
Mijn ervaring is: niet poetsen en gewoon fluordruppeltjes geven totdat ze echt een beetje een gebit hebben. Dat heb ik bij mijn oudste gedaan en die heeft een prima gebit. Bij mijn tweede ben ik wel gelijk gaan poetsen en geen fluor en die moet iedere 3 maanden naar de tandarts om te vullen.
Mijn derde heeft ook eerst fluor gekregen en later pas gaan poetsen en haar gebit ziet er al veel beter uit dan bij de tweede. En mijn jongste krijgt sinds kort dus ook fluor.

Maar dat is wat ik al zei mijn ervaring.
Succes ermee

Groetjes Esther
 
Het kan zijn dat er verband zit tussen de manier van gebitsverzorging die jij gekozen hebt en de staat van het gebit van je kinderen nu. Maar staar je daar niet blind op. Er is heel veel erfelijk bepaald als het gaat om je gebit, dus het kan best zijn dat jouw 2e kind gewoon in aanleg een slechter gebit heeft en dat jij door vroeg te gaan poetsen nog erger hebt voorkomen.
 
Terug
Bovenaan