tandjes poetsen

Hallo meiden!

Ik zit met een klein probleempje. Mijn zoontje is nu negen maanden oud en heeft al vier prachtige tanden. Van het CB kreeg ik te horen dat ik die elke avond, voor het slapengaan moet poetsen. Het probleem is alleen dat mijn zoontje, vanaf zijn geboorte, eerst aan de borst, nu aan de fles gewend is om is slaap te vallen. Ik moet hem nu de hele tijd wakker maken om tanden te poetsen na de laatste flesvoeding, waarna ik hem heel moeilijk weer in slaap krijg.
Ik poets nu overdag zijn tandjes, na het ontbijt, maar volgens het CB was het echt veel beter om dit 's avonds te doen.
Wat te doen? Moet ik het hele slaapritueel van mijn kindje gaan veranderen? Of zal ik gewoon doorgaan met overdag poetsen?
Graag jullie advies / ervaringen!
Groet, Susy
 
Hoi!

Het is inderdaad belangrijk om de tanden te poetsen vlak voor het slapen gaan (iig na de laatste fles) Het heeft te maken met de fluoride in de tandpasta die dan de hele nacht in kan werken. En natuurlijk dat voor de nacht alle voedsleresten weg zijn. Ik zou dus inderdaad zijn slaap/eet ritme omgooien. Dat moet uiteindelijk toch een keer. Ik denk dat als je gewoon consequent bent en hem niet meer in slaap laat vallen bij de fles het vanzelf beter gaat. Misschien kan je als je ziet dat hij in slaap gaat vallen even stoppen met de fles en hem zijn pyama aan gaan trekken oid. Dan wordt hij weer een beetje wakker. En dan weer verder.

Succes
Caroline
 
Hoi Susy,

Mijn dochter had het zelfde na der fles sliep ze.
Ik heb ervoor gekozen niet der ritme te verstoren.

Ze had met 3 maanden al 2 tandjes, en ik poetste ze s;ochtends zonder tandpasta en s;avonds als ze in bad ging met tandpasta. Na het baden der fles en naar bed.
Ze zijn nog zo klein en snoepen doen ze niet, suiker krijgen ze ook niet binnen dus de schade valt reuze mee. (het CB was t met mij eens) Je moet niet onnodig hij eigen ritme verstoren.

Op die leeftijd gaat het meer om het wennen om dagelijks je tanden te poetsen.

Nu is mijn dochter bijna 15 maanden en sinds ze 1 was viel ze niet meer gelijk na der fles inslaap dus nu kan ik wel na der fles haar tandjes poetsen.

Dus ik zou je mannetje gewoon in zijn ritme laten, over een paar maandjes gaat het vanzelf.
 
Terug
Bovenaan