tandjes poetsen

Helaba,

Hier zijn we nog eens. Ik heb een vraagje voor jullie.
Wiebe heeft ondertussen al 4 kiezen, 4 snijtanden boven en 4 snijtanden onder en dan komen de hoektanden nog eens stilletjes piepen. Dus bijna een heel gebit. Tot nu toe hebben we nog niet echt zelf gepoetst. Ja, ik weet het, het moet al vanaf de eerste tand. Maar we hebben hem al wel vanaf de eerste tand een tandeborstel gegeven, later met tandpasta. maar sinds enkele weken wil hij dus geen tandenborstel meer. Ook niet met tandpasta, en ook niet zonder. Als ik zijn tandjes wil poetsen doet meneer zijn mond stijf dicht en ik raak er onder geen enkele manier in.

En wanneer doen jullie het tandenpoetsen. Wiebe gaat onder de douche voor zijn laatste fles en we gaven hem dan altijd zijn tandenborstel. Maarja, hij drinkt dus daarna zijn fles nog. Moet ik het daarna doen en er een ritueel voor het slapen gaan van maken of kan het geen kwaad omdat het nog maar melk is?

Dus iedereen die tips heeft, ..... laat maar komen.

grtjs, Bea

hoi

het beste is om na de fles dus als hij daarna naar bed ga zijn tandjes te poetsen ,ik deed dat meestal op de commode en dan gaf ik wat in haar handje zodat ze wat afgelid is en aaaaa zeggen wil ook weleens helpen,als ze het beu is stop ik er gewoon mee ga haar niet dringen.succes ermee hoop dat je er wat aan heb

ja, doen wij ook:eek:p de  commode leggen,  een leuk speeltje in de handen geven en als toegift mag hij zelf de borstel in handen houden en 'zelf' poetsen.

miep

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar mijn tandarts zei laatst dat
het pas vanaf een jaar of 2-3 serieus wordt met poetsen. En dat het
belangrijk is dat het leuk is en een soort spelletje en dat je geen
houdgrepen etc moet gaan gebruiken. Misschien kun je het een tijdje
minderen en het dan nog eens proberen, of het voor de zekerheid even
aan je tandarts vragen.

Het CB zei dat ik meteen moest poetsen en ook meteen met peutertandpasta, maar dat is volgens mijn tandarts dus niet waar.

Groetjes, Miriam

Hallo, vraagje mijn dochtertje is nog niet eens 5 maanden (over 1 week) maar heeft al wel 2 ondertantjes die doorkomen. (voor 1/3 zijn ze al te zien)
Moet ik echt nu al beginnen met poetsen?? Die tandpasta kan ze dan toch ook inslikken? lijkt me niet echt goed...om precies te zijn over 1 week is ze 5 maanden.
Wie kan mij vertellen of ik nu al moet poetsen?

Hoi,
Mijn dochtertje had er al 2 met 4 maanden en nu is ze 5,5 maand en er komen nog 2 door.
Peuter tandpasta is speciaal voor die kleintjes gemaakt en doorslikken is ook helemaal niet erg.
Het enige waar je rekening moet houden is de hoeveelheid, ten grootte van een erwt op de borstel is ruim voldoende. en het hoeft nu nog maar 1x daags.
Je moet echt beginnen met poetsen hoor! nr1 tegen tandplak en nr 2 jong geleerd is oud gedaan.
Ik laat mijn kleine "helpen" en ze vind het leuk!! en erg lekker, ook omdat ze dan gelijk massage hebben van de andere tandjes en tandvlees waar nog andere tandjes doorkomen.

Succes!!

voor het eerste tandje kwam heb ik mijn dochter een tandenborstel gegeven speciaal voor babys. kon ze vast wennen en ze had ook last van d etandjes die er onder zaten om door te komen, daarna zijn w egewoon elke ochtend en avond wezen poesten.
tijdje wilde ze het niet, en ineens moet ze gelijk mee doen als ze mama of papa ziet poesten.

Terug
Bovenaan