Tandjes poetsen

Hallo mama's,

wie heeft er een goed/leuke tip om het tanden poetsen bij m'n zoontje van ruim 10 maanden wat gezelliger te maken.
Na zijn eerste tandje ging het poetsen goed nu heeft hij z'n vierde en het is echt een ramp.
Ik moet hem zowat in de houtgreep nemen.....

Lieve groet, Marinte

helaas geen tips die van mij hebben nog geen tanden bijna 7 maanden
maar misschien als je het hem zelf laat proberen
kan wel een paar houtgrepen aan je leren haha

groetjes Elena

De beste tip die ik je kan geven komt van mijn eigen tandarts die heel duidelijk is in wat nodig is en wat niet:

- Vanaf   2-3 jaar wordt tandenpoetsen pas echt serieus, daarvoor niet.
- Het moet vooral leuk blijven en een spelletje, houtgrepen oid moet je helemaal niet doen. Poetsen moeten ze hun hele leven en het moet leuk blijven om te doen en geen hel.
- tandpasta is ook nog niet nodig. De meeste tandpasta's zijn nog niet goed en degene die wel goed zijn zijn veel te zoet gemaakt.

Dus: ik zou er een spelletje van maken en als je niet iedere dag poetst is het helemaal niet erg. Zien poetsen doet poetsen dus kijk of je het gezellig samen kunt doen.

Succes!

Groetjes, Miriam, mama van hugo (10-06-06) met ondertussen 8 tanden en 1 kies die bijna door is.

PS: ben er pas weer geweest en het nog een keer gevraagd.

Dan geeft jou tandarts dus andere info dan de mijne
Juist nu is het belangrijk omdat pas doorgebroken tandjes heel broos zijn (glazuur)
1x per dag (kort) poetsen... is voldoende, ook alle (peuter)tandpasta voldoen aan de eisen.
ennn... niet geheel onbelangrijk, niet naspoelen... dan werkt de fluoride nog door.

Groetjes Debby m/v B'Elanna 1 jaar (met 13 tanden/kiezen)

Hoi Marinte,

Je kunt even kijken op het forum van Najaar-2006 moeders. Daar zijn al een hoop tips gegeven over tandjes poetsen. Leuk om te lezen wat we allemaal uit de kast halen om het voor elkaar te krijgen! Ik vind tandenpoetsen zelf belangrijk en mij lukt het tegenwoordig spelenderwijs: ik kietel de tandjes met de borstel! Dat is niet anders dan poetsen, alleen zeg ik er kielekielekiele bij en lach ik. Dat werkt ineens wel. Ze mag daarna ook zelf even vasthouden en erop kauwen. Vind ze ook interessant.

Als het een avondje minder lukt (te moe, verkouden), probeer ik maar kort. Altijd even proberen, maar als het niet lukt, ophouden. Als het teveel gedoe wordt, lukt het de volgende dag helemaal niet meer!

Succes!

hallo,

bedankt voor de reacties. Ik ben er nu idd een spelletje van aan het maken en dat gaat momenteel wel redelijk. Het blijft geen favoriete bezigheid van onze kleine man  maar ik krijg ze zo goed als wel  gepoetst.

Groetjes van Marinte

Terug
Bovenaan