Tandjes poetsen

Hallo allemaal,

Ons zoontje Jens (nu ruim 9 maanden) heeft al aardig wat tandjes. In het begin vond hij tandjes poetsen prachtig. Maar nu inmiddels niet meer zo en hij laat het poetsen even toe duwt dan de borstel uit zijn mond en   houd zijn kaken stevig op elkaar.
Heeft iemand nog tips om dit wat gezelliger te maken?

Bedankt alvast
Patty

HOi hoi

Leuk   he als ze doorkrijgen hoe ze het voor elkaar moeten krijgen ;-)

Bij onze dochter hielp het door haarmee te laten helpen. Ze mocht ook onze tanden poetsen en die van haar zelf, nadat wij het gedaan hadden. Dit hielp goed, ze vond het namelijk wel erg leuk om onze tanden te poetsen en er spelenderwijs mee om te gaan.

Succes ermee!!

Groetjes Ria

Hoi,

Onze zoon heeft een beertje die we dan bij het tandenpoetsen op de wastafel zetten, en dan zeggen we tegen de beer: "Kijk beer, Luuk gaat tandenpoetsen!" En Luuk laat dan trots zien hoe goed-ie dat kan, en daarna gaat hij de tanden van de  beer poetsen. Het lukt niet altijd, maar Luuk protesteert nu een stuk minder. En beer vindt het prima!

Succes,
Line

In het begin gingen we in de slaapkamer voor een grote spiegel zitten en dan konden we zonder probleem de tandjes poetsen terwijl Kayleigh naar zichzelf keek in de spiegel. Op een gegeven moment vond ze dat niet leuk meer en werd tandenpoetsen een soort
gevecht. Mondje open proberen te houden en tandjes poetsen.

Nu leggen we haar met haar hoofdje op mijn schoot en terwijl mijn man op haar buikje ligt te blazen e.d. poets ik haar tandjes. Ze ligt enorm te lachen en mama kan bij haar tandjes. Hopen dat het zo voorlopig lukt en anders moeten we weer iets nieuws verzinnen.

Succes
Debbie

Terug
Bovenaan