tandjes poetsen?

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik vraag me af hoe jullie tandjes poetsen en of jullie dat al doen?
met tandpasta of gewoon met een doekje/vinger de tandjes (witte streepjes haha) poetsen...??

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Debby,

Ik heb een kleine tandenborstel gekocht en elmex peutertandpasta en ik poets elke ochtend en avond met een klein beetje (lees ter grootte van een doperwtje) tandpasta.
Het is belangrijk om meteen met poetsen te beginnen bij het eerste tandje, dan went je kindje er aan.
Ik poets trouwens de tandjes en ook de rest van de mond, zodat ze daaraan went. En Feline ligt altijd, zodat ze geen onverwachte beweging kan maken.
En uitkijken dat je de borstel niet te ver in de mond doet. En geef nooit je kindje zelf de borstel, want ze kunnen de borstel te ver in de mond doen.
Feline ziet trouwens de borstel en dan doet ze al netjes haar mond open.

Beetje een lang verhaal maar ja...

groetjes Maris

Hoi hoi,

wij poetsen Dylano zijn tandjes ook iedere dag.
Maar wel 1x, en dan 's avonds.
We hebben ook een heel klein tandenborsteltje voor hem en Zendium tandpasta, en die smaakt wel lekker hoor!!
Je kunt het gwn kopen bij de drogist.
Dylano laat het ook allemaal lekker toe, en smult als het ware van de tandpasta.

Groetjes Debby.

Hoi,

wij poetsen elke avond de tandjes van Stijn met elmex tandpasta. Voor de oudste twee en voor onszelf hebben we ook elmex. Een keer per dag maar omdat je tot met het eerste jaar niet vaker mag omdat een kindje anders teveel fluor binnen krijgt. hij vind het geweldig en gaat al lachen als hij de tandenborstel ziet.

Groetjes van marloes

Ik vind dit een goede vraag en liep er vandaag nog over te denken.
Rik heeft nu 1 tandje (helft denk ik hahaha). Zal ik toch ook maar beginnen da??

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan