Tandjes poetsen???

A

Anoniem

Guest
Voor degene die al tandjes hebben: Poetsen jullie die ook?
Ik ben er nog niet mee begonnen en ik vraag me ook af of het wel gaat lukken.
Maar je leest dus overal dat je ze nu al 1 x per dag moet poetsen.

Hoe doen jullie dit?

Mariska

Ik ben nu met Liv nog niet begonnen. Ik wacht tot het tandje groot genoeg is om te poetsen. Voor Max had ik een setje gekocht in een babyzaak, met ook een kauwborsteltje. Dat gaf ik hem meestal. Toen ik echt ging poetsen, hield het niet meer in dan tandpasta op het borsteltje en het Max in zijn mond geven. Hij ging er wel op bijten. Het is niet zo heel erg als het bij die kleintjes nog niet goed gebeurt.
Ik las laatste ergens een tip over tanden poetsen bij oudere kindjes. Je hoort overal dat de ouders nog napoetsen, voor wat de kindjes vergeten zijn. Maar je kunt dat ook omdraaien, papa of mama poetst eerste n het kindje poetst na wat papa of mama vergeten is. Dat werkt bij Max als een trein!
Succes!@
Patricia

Toevallig heb ik dit vorige week aan de tandarts gevraagd (omdat ik verwacht dat de eerste tandjes binnenkort doorkomen..)
Hij zei dat je moet laten zien hoe je zelf je tanden poets (al ben ik zelf van mening dat ze daar nog niets van snappen, maar goed..) en een klein tandanborsteltje geven die ze dan in hun eigen mond kunnen stoppen. In het begin hoeft het nog niet echt gepoetst te worden, en is het ook goed als ze er alleen maar op sabbellen. Zo leer je ze spelenderwijs tandjes poetsen.

hoi hoi,

op het cb zeiden ze dat we nog wel even konden wachten,dus doen we dat ook maar even,in bad geef ik aaron een tandenborsteltje en dan poets (lees veeg)ik ook even over zijn tandjes en meer nog niet,komt nog wel!

groetjes nienke...trotse moeder van aaron(24-11-2006)

Thanx voor de reacties! Ik ga denk ik maar gewoon een tandenborsteltje kopen en laat hem er mee spelen. Komt inderdaad allemaal wel!

Hoi,

Ik ben trouw begonnen met het poetsen sinds haar tandje door is. Eerst poets ik, in het begin willen ze alleen maar bijten en sabbelen, maar nu begint ze het te snappen en doet ze haar mondje een beetje open. Ik sta dus ook de hele tijd met open mond, zo weet ze wat ze meot doen en het gaat nu super. Ik poets 1x per dag, met een beetje tandpasta en bij mij mag Tess ook na-poetsen, is idd een tip die ik ook had gehoord en vond hem super.

Vaak als Tess aan het napoetsen is ga ik er naast mijn tandenpoetsen, of die van een knuffel, zo ziet ze wat de bedoeling is.

Tess vind het trouwens super leuk om te poetsen, ze springt zo wat uit mijn armen!

Succes, Nands mv Tess (8mnd)

Hoi hoi!

Ben vandaag hier voor 't eerst op het forum! M'n dochtertje Julia is bijna 5 mnd, van 2 december. Toevallig nog anderen van die datum hier?

Maareh, wat betreft de tandjes. Daar is ze heel vroeg mee, 2 weken geleden braken de eerste twee ondertandjes door! Ik dacht ook: dat poetsen daar begin ik wel mee als het echt wat lijkt  haha, maar nu las ik vandaag in een oud  nummer van 'Groter groeien' een uitgebreid artikel  hierover. Een kindertandarts (jaaaa, die bestaan) zei dat je de tandjes van babies moet poetsen, zodra ze doorkomen, omdat ze net na het doorkomen het meest kwetsbaar  schijnen te zijn! Ik ga dus direct morgen maar iets voor d'r kopen! Ook zei hij dat de helft van alle  peuters  in Nl al één of meerdere gaatjes in het melkgebit heeft... da's minder dus.  Wel belangrijk dus om te poetsen!

Succes!
Groetjes,
Anne.  

Terug
Bovenaan