tandjes poetsen

A

Anoniem

Guest
heyhey

hier weer even een vraagje,

nathalia haar tandje komt door, er is al een klein puntje te zien,
maar vanaf waneer moet je nou beginnen met poetsen? vanaf dat het tandje doorkomt, of als het tandje helemaal door is?

denk dat het echt een strijd gaat worden met poetsen.
hoe doen jullie dat?

en hoelang duurt het voordat het tandje helemaal door is? nathalia heeft nu al een week of 2/3 een puntje zitten, maar hij wilt niet verder doorkomen.

zo weer een mond vol vragen. hahahahaha vond ik even grappig, dat zinnetje.

ik hoop dat jullie een paar antwoorden hebben :p

liefs, do

Hoi Hoi,

Mijn zoontje is 7 maanden en heeft sinds donderdag 4 tanden. Er komen er iedere keer 2 tegelijk. De eerste met 5,5 maand en nu deze met bijna 8 maanden. Ik ben gelijk begonnen met poetsen, toen de eerste 2 door kwamen. Dit was voor meneertje in het begin even wennen maar nu vindt hij het absoluut niet erg meer. Ik poets eerst en daarna mag hij zelf even poetsen. Hij vindt het helemaal geweldig en is lacht ook altijd als ik met de borstel aankom.

Groet,
Ciel

Hoi Do,

Leuk gezicht he die doorbrekende tandjes?
Heeft ze er veel last van of valt het mee?

Isabelle heeft inmiddels 2 tandjes die ik al vanaf het eerste doorbreken (toen was ze nog net geen 6 mnd)  aan het poetsen ben, eerst met een hydrofiel monddoekje met hierop een beetje tandpasta en nu met een babytandenborstel (tot mijn schaamte poets ik ze niet elke dag, maar je moet ook aan zoveel denken bij een baby!).

Isabelle sabbelt altijd heerlijk op de tandenborstel en wil erna graag nog even ermee spelen (maar wel nadat ik hem af heb gespoelt, want anders zit alles onder de spetters! )

Succes ermee!

Liefs Monica

Ook wij zijn toen meteen begonnen met poetsen, toen we een puntje zagen zitten.
Je masseert het tandvlees dan meteen, waardoor de tand er misschien ook makkelijker door kan komen en je beschermt het meteen met fluoride.
Yordi kreeg zijn 1e tandjes met 5 maanden. Hij kreeg er toen 2 tegelijk.
Nu is hij 9,5  maand en inmiddels zit hij op 6 tanden. 4 boven en 2 onder, howel er waarschijnlijk beneden ook weer wat aan zit te komen.
We hebben meteen met een tandenborsteltje gepoetst en yordi heeft dit nooit erg gevonden. Wil soms nog wel eens op de borstel kauwen, maar oke.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan