tandjes poetsen?!

A

Anoniem

Guest
Hoi

Celeste is 5 mmanden en heeft nog geen tandjes - hoef voor mij ook nog niet met volledig borstvoeding... Laats kreeg ik van een vriendin het advies om wel te beginnen met 'poetsen' haar daar aan te wennen. Die vriendin heeft dat gedaan met haar eerste twee kinderen en weinig problemen gehad met echte tanden poetsen. Bij haar derde kind stond zij er niet zo bij stil een begon pas toen de tanden er waren (bij 8 maanden en 4 tanden in 1 week tijd) en 8 manden later is het steeds gevecht elke avond. Ik wil dus graag Celeste laten wennen. (Ik zie hoe zij reageert op neusspray maar dat vind zelf ook niet fijn).  Zijn jullie ook begonnen voor de komst van de tandjes? En hoe ? met wat?

Liefs Mor74  

Hoihoi,

Evy wordt volgende week 8 maanden. Zij heeft al 2 tandjes en verschillende op komst. Wij zijn begonnen met poetsen, toen die zijn doorgekomen.
We poetsen nu elke avond. Ik neem nu ook de rest van het tandvlees mee. Stimuleer je het mee, zou prettig zijn bij het doorkomen van de tandjes.
Ze heeft een babytandenborstel en babytandpasta.

Eerst vond ze het heel leuk. En de tandpasta erg lekker volgens mij. Daarna vond ze het minder; iedere keer huilen. Nu doet ze haar mondje wel open, als ze de borstel ziet, maar echt leuk vind ze het niet meer.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis( ben van het jan forum) maar lees toch vaak ff mee.
Yordi had met 5 maanden 2 tandjes en toen zijn wij pas begonne met poetsen. Eerder is echt nog niet nodig hoor. Pas als ze er door zijn.
Yordi heeft soms ook wel eens een poosje dat hij het tandenpoetsen niet leuk vind, maar dan komt er weer een tandje door en dan heeft hij gewoon pijn in z'n mondje.
Ik zou er pas mee beginnen als er tandjes door zijn. En dan hoeft het ook maar 1x daags met een heel klein beetje tandpasta en je hoeft niet na te spoelen met water.

Succes straks met de tandjes.

Groetjes marielle en yordi 16.01.08

Terug
Bovenaan