Tandjes poetsen

Mijn zoontje is 16 maanden oud, ik poets netjes elke avond zijn tandjes, maar feest is het niet. Hij houd zijn mond niet goed open, draait zijn hoofd weg en noem maar op. Toch zet ik door, alleen zag ik vanavond dus wel aan de bovenkant van zijn boventandjes een vieze plaklaag, gadverdamme daar wil ik natuurlijk wel van af. Heb net weer heel goed gepoetst, maar dat gaat niet in 1 keer weg. Hebben jullie tips bij het tanden poetsen? Ik zat te denken misschien moet ik nu alvast maar invoeren om twee keer per dag te gaan poetsen, dan went hij er misschien sneller aan.
 
Ja gewoon 2 keer poetsen. En doorzetten. Mijn dochter verzette zich eerst enorm. Nu een paar weken werd het normaal en nu vindt ze het prima!
 
Wij doen soms een spelletje, grommen als een leeuw. En dan moet je even vliegensvlug zijn met je tandenborstel. Moet er wel bij zeggen dat dit pas goed ging werken ruim na de tweede verjaardag.

Af en toe doen we op een voor de kleine bekende melodie het liedje a a a ..... Dus gewoon alleen maar A zingen in een melodie. Werkte op die leeftijd erg goed bij ons.

Soms zit er een kabouter verstopt achter de tanden die we gaan vangen met de tandenborstel, maar daar is je zoontje misschien nog te jong voor.

En uiteindelijk, als het echt niet lukt, dan neem ik ze in de houdgreep. Er wordt goed gepoetst, hoe dan ook. Dan is het maar brullen.

Bij mijn kinderen kan ik trouwens heel goed aan de plaklaag zien of ze die dag veel zoete dingen op hebben hoor. En dan niet snoep of zo, maar bijvoorbeeld chocoladevlokken op brood....

 
Terug
Bovenaan