• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Tandjes poetsen

Eerst was er geen probleem met tandjes poetsen.. Nu Jasmijn er meerdere tegelijk kreeg en het gewoon zeer deed heb ik het even achterwege gelaten... Nu ik er weer mee wil beginnen is het elke avond draaaaaaaaaaaaaaama. Gillen en krijsen is dan heel normaal en wurmt zich alle kanten op zodat ik er gewoon niet bij kan. Is het nou echt zo'n drama als de tandjes in periodes niet gepoetst worden?
 
hoi,
een tijdje terug toen ik zelf naar de tandarts moest heb ik het hem gevraagd. Hij heeft zelf twee kleine kinderen, dus ervaringsdeskundige ;-)
hij gaf aan dat je wel moet proberen om elke dag de tanden te poetsen vanaf het moment dat de eerste tand doorbreekt. Voor alleen de snijtanden adviseerde hij dat je wel moet proberen om te poetsen, maar als het een keertje niet uitkomt is het niet zo erg. Dan hoef je er ook nog geen drama van te maken, maar elke dag proberen is wel handig, dan weten ze dat het er bij hoort.
Als de kiezen doorbreken is het wel belangrijk om elke dag te poetsen (in snijtanden komen niet zo snel gaatjes, maar in kiezen is de kans groter omdat er voedsel in de ribbels van de kiezen blijft zitten). Een van zijn kinderen is nu in die leeftijd. Zij poetsen zijn tanden elke avond, maar wel met drama: een vasthouden de ander poetsen.
Wij proberen het nu nog luchtig te houden en hem ook te laten poetsen. Dat helpt hier wel, (6 tanden, de kiezen zijn er nog niet)
Succes! en ik hoop dat het snel geen drama-moment meer is
 
Hier is het tanden poetsen ook ineens een drama. We blijven het gewoon elke dag proberen, maar maken er geen strijd van. Eerst proberen wij even te poetsen, daarna krijgt Emma de tandenborstel waar ze dan op kauwt, daarna proberen wij nog even te poetsen. Zodra wij met de tandenborstel richting haar mond komen, is het inderdaad schreeuwen en probeert ze te ontsnappen. Echt lekker poetsen is er zo niet bij, maar ik wil het wel in het avondritueel houden.
 
Ik probeer het nu overdag... Dan mag ik nog steeds niet poetsen maar ze wilt er zelf dan wel op kauwen.. gelukkig komt er dan iets van haartjes in d ebuurt van de kiezen maar anders is het gillen of ze vermoord word... zo balen! Helaas heeft Jasmijn al 3 kiezen en 7 tanden dus ja.. het moet wel echt..
 
hier gaat het voor alsnog goed, ik poest zijn tandjes vlak voor het slapen gaan, dan doe ik een klein beetje tandpasta op t borsteltje en laat hem even zelf poetsen en daarna als hij uitgesabbeld en gebeten is poets ik zijn 6 tandjes en dat gaat heel goed(tot nu toe dan he!)
 
Terug
Bovenaan