Tandjes

<p>Onze dochter (bijna 15 maanden) is 'laat' met het krijgen van tandjes. Inmiddels heeft ze de 2 ondertandjes. Boven tot op heden nog niks. Nu zag ik vanavond tijdens het eten dat er aan 1 kant onder nog een tandje door komt. Is het normaal dat deze eerst door komt voor de 2 boventandjes??? Wat zijn jullie ervaringen hier mee</p>
 
Mijn ervaring is dat de tandjes komen zoals ze komen. Mijn zoontje is ruim 1,5jaar en heeft bijna alle tanden, maar de volgorde klopt totaal niet met wat ze zeggen hoe ze horen te komen ?
 
De standaard volgorde is een gemiddelde, maar het komt zeker vaker voor dat de tandjes op een andere volgorde doorkomen hoor!
 
Hier dochtertje van 13 maanden, ook twee ondertandjes (doorgekomen bij 10 maanden) en tot heden nog niks. Lijkt wel dat haar hoektanden eerder komen boven dan de 2 voorste boventandjes. Oudste dochter heeft het gemiddelde ook niet gevolgd. En het blijkt ik zelf vroeger ook niet. 


 
 
Nee hoor, echt een vaste volgorde zit er vaak niet in. Ons zoontje volgende wel grofweg die voorgeschreven volgorde maar bv zn kiezen kwamen sneller dan zn hoektanden. Maakt allemaal niet uit, ze komen vanzelf wel door ?
 
Terug
Bovenaan