Tandjes?

<p>Hallo.</p><p>Mijn docher is 5 maanden. </p><p>Ze kwijlt sins 2/3 weken ongelooflijk veel, haar shirt of slabbertje is altijd nat. En ze stopt echt alles in haar mond.</p><p>Is dat een teken dat ze tandjes krijgt?</p><p>Ik zie verder niks op haar tandvlees maar mijn schoonmoeder zegt dat ze wel knobbeltjes heeft</p>
 
Meestal is dat een teken van een doorkomend tandje en ze heeft er ook de leeftijd voor echter mijn zoontje van toen 3 maanden kwijlde ook heel erg veel maar er was echt nog geen tandje te bekennen. 
 
Dat kan een teken zijn van tandjes ja.
Mijn zoontje kwijlde ook  heel veel maar toch duurde her wel een tijd voor de 1e tand door kwam . Ik denk pas tegen een jaar . En dat  die al met  de 4 maanden begon te kwijlen. 
Dus het kan ook nog eventjes duren hoor ?
 
Kunnen tandjes zijn maar hoeft niet.

Met hun mond ontdekken ze alles dus daar stoppen ze het liefst van alles in. Ook gaan ze op die leeftijd aan de gang met hun 'spraak', daardoor gaan ze ook veel kwijlen.

Je kunt eens voelen waar de ondertandjes moeten doorkomen. Of even proberen te kijken. Er komen geen bobbels te zitten waar de eerste onder tanden doorkomen. Het begin ziet eruit als een grijzig randje onder het tandvlees.
 
Kunnen tandjes zijn, maar wij hebben dit idee ook al ruim een maand :)P) en hij heeft nog geen tandjes. Wel zie ik iets wits op verschillende plekken al echt vlak onder het oppervlak van zijn tandvlees zitten, dus denk wel dat tandjes eraan komen. Wat je kunt doen is een keer met een vinger in haar mondje en voelen op het tandvlees. Schijnbaar voel je het ook als een scherp puntje als ze er echt aan komen.
Kwijlen/alles in mond stoppen schijnt ook bij de leeftijd te horen. 
Mijn zoon is bijna 6 maanden trouwens.
 
Idd een teken dat er tandjes aankomen maar dit kan lang duren! Mijn dochter heeft wel een aantal weken gekwijld en op dingen gebeten  voordat er daadwerkelijk een tandje door kwam.
 
Ik wacht af haha kan lang duren dus ? 
Ik probeer vaak in haar mond te kijken maar ze doet haar tong er telkens voor dus is nog niet gelukt om het te zien.  
 
Hier ook al enorm veel kwijl met de 3 maanden. CB ernaar laten kijken. De holtes waar de tanden in komen te zitten waren zich nu al aan het vullen. Wil enkel nog niet zeggen dat het eerste tandje doorkomt. Nog even afwachten dus.
 
Terug
Bovenaan