Tandjes

<p>Hoi!</p><p>onze dochter is 7,5 maand. Sinds ruim een week denken we dat er een tandje gaat doorkomen, ze heeft er heftig last van. VEEL poepluiers, daardoor luieruitslag, heel onrustig/hangerig/humeurig, geen vast voedsel willen eten, koortsig, slecht slapen, etc. Heel sneu!</p><p>Wat ik me vooral afvraag, zijn de klachten bij ieder tandje dat doorkomt hetzelfde/zo heftig? Of is dat met name bij het eerste tandje?</p><p>ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p><p> </p>

Dat kan per doorkomende tand/kies verschillen. Vaak hebben ze er wel last van helaas. Je kan haar een zetpil geven als je dit nog niet doet. Vooral voor de nacht wel fijn zodat ze wat beter kan slapen. En alvast het tandvlees masseren/poetsen met een tandenborstel kan wat verlichting geven. 

Ik denk dat dat per baby en per tand/kies verschilt. Mijn dochter had van haar eerste 2 tandjes (die kwamen tegelijk) behoorlijk wat last. De tanden daarna vielen daarbij vergeleken behoorlijk mee. Nu is ze met haar eerste kies bezig, dat is weer erg pittig en duurt ook veel langer. Sneu.

Dat de kiesjes heftig zijn heb ik ook al eerder gehoord. Bij ons kwamen met 4,5 de eerste twee tandjes door. Hier viel dat heel erg mee. Ben benieuwd naar de rest!

Onze zoon had bij iedere tand veel last. Niet zozeer veel poepluiers maar nachts veel pijn. Een zetpil helpt dan. Vooral de kiezen zijn erg rot. Grofweg een week last voor een doorkomende tand en langer voor een kies. Helaas niet een positief verhaal. Maar misschien krijgt jullie kindje meerdere tandjes tegelijkertijd, dat scheelt weer ?

Terug
Bovenaan