Tandjes

Hallo mij dochtertje is ander half.

Heeft vier tandjes.. heeft iemand dit ook al eerder gehad bij hun kinderen?
Lopen heeft ze een paar keer gedaan en doet ze heel vaak niet...

Iemand tips..

Liefs
 
Hi,
Mijn dochtertje is 16 maanden & loopt nu ook pas.. tandjes zijn nog steeds niet allemaal door. Mijn oudste dochter is nu bijna 6, maar die was weer heel snel. Liep met 13 maanden en al snel tandjes. Alle kindjes zijn anders, zal je nog geen zorgen maken! En anders even vragen bij het CB hoe je het kan stimuleren?
Liefs x
 
Hey,
Oh, wat vind ik het als mama vaak lastig om te eten of alles nou goed gaat. Ik zie bij mijn dochter, die net 2 jaar is, dat ze zich op allerlei vlakken anders ontwikkelt. Het ene gaat snel, het andere langzaam. Ze liep met ongeveer 15 maanden, ze is overdag zindelijk vanaf ongeveer anderhalf....praten daarentegen...dat gaat nog lastig! Ze praat veel....telkens zegt ze de eerste 2 letters..,en wij maar raden welke pu ze nou weer bedoelt ?.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd....op welke vlakken doet ze het goed? Waarvan denk jij als mama...ja, dat gaat lekker.
Verder kun je vooral proberen te zoeken naar manieren om te spelen...hoe kun je iets spelen waarbij lopen handig is? Samen wandelen, aan de hand? Wandelen terwijl je kindje iets vasthoudt, een hondje aan een touwtje ofzo?
Ik zou vooral zoeken naar manieren om elke dag te oefenen, maar dan wel leuk! Hou het vooral gezellig, stimuleer en overdrijf niet.
Tandjes stimuleren gaat natuurlijk niet. ? Mijn dochter heeft nu al een volledig gebit. Een drama...want alles kwam zo vroeg...duurde lang voor de tanden en kiezen echt door het tandvlees drukten....we zijn heel veel moeilijke nachten verder. Je kunt wel je kindje meenemen naar je eisen tandarts bezoek. Dat hebben wij zelf gedaan toen ze 22 maanden was. Niet voor controle, maar dan is ze er eens geweest. En de tandarts was bereid om gewoon even te kijken of alles goed ging.
En maak je je wel echt zorgen...trek dan gerust bij het CB of je huisarts aan de bel.
 
Ik werk in de tandheelkunde en er zit veel verschil in wanneer tandjes doorbreken. Gemiddeld is sowieso het melkgebit pas met 2,5 jaar compleet. Niks om je ongerust te maken dus ;-).

 
Onze dochter liep ook pas na ruim 1,5 jaar. Daar maakte ik mij ook zorgen over van tevoren. Tandjes kwamen ook pas later. Op het consultatiebureau zeiden ze toen: je kindje is een Epke Zonderland óf een Bram Moszcovicz. Oftewel: de één begint sterk met de motoriek en gaat als hij/ zij dat onder de knie heeft zich richten op praten (een Epke dus), en de ander doet dat andersom (een Brammetje). Dit gaf mij toen rust. Komt vanzelf!
 
Terug
Bovenaan