Tandjes?

<p>Dochter van 6 maanden oud heeft al twee doorkomende tandjes, duidelijk zichtbaar boven het tandvlees. Deze heeft ze al een week of 4, weinig van gemerkt.</p><p>Nu gisteravond opeens huilen bij bed tijd, ontroostbaar en is blijven huilen tot dat ze huilend in slaap viel op mij. 20 min geslapen en toen weer huilend wakker. Dit duurde tot ongeveer 23:30u voordat ze eindelijk sliep. Begin van de avond koorts 38,7. Na paracetamol en flesje 37,3. <br />Zo erg huilen hebben wij niet eerder meegemaakt na de eerste weken. Ontroostbaar, niet af te leiden, niet willen liggen, zitten, rondlopen, vasthouden, flesje, speentje, niets hielp. Man denkt last van doorkomende tanden. Geen andere gezondheidsklachten. Is dit herkenbaar?</p>
 
Ik denk eerder dat ze een griepje heeft. Ze voelt zich waarschijnlijk echt niet lekker, waardoor niks echt helpt. Lekker veel knuffelen en tegen de koorts een zitpilletje. Hopelijk knapt ze snel op!
 
 
Ons zoontje was precies zo. Dag erna waren er dan altijd 1 of 2 tandjes door. Heel af toe gebeurde het dat hij 2 dahen zo was
 
Dat klinkt als een virusje. 
Als de tandjes eenmaal door zijn heeft mijn dochter er weinig last van. Ook is ze niet ontroostbaar als ze er wel last van heeft. Dan wordt ze gewoon wat vaker wakker, en enorm kwijlen, zure poep en kapotte billen. 
Wat jij beschrijft gebeurt bij ons als ze zich echt niet lekker voelt van een virusje. En daar komt niet altijd snot, kots of diarree bij kijken.
Gaat het alweer beter? Sterkte met je kindje
 
Zelfde hier, tandjes idd. Ineens vanuit het niets koorts en alleen maar tegen ons aan willen plakken, en anders ontroostbaar. Na 2 dagen helemaal over en een tandje rijker.
 
Vandaag gewoon bij de opvang geweest, vrolijk, spelen, niets te merken. Nu met het naar bed gaan weer erg hard huilen maar ze ligt nu lekker te slapen. Heb niet de indruk dat ze ziek is. Gelukkig maar.
 
Terug
Bovenaan