tandjes

Hallo allemaal,
Ik heb weer een vraagje. We denken dat de tandjes bij ons dochtertje (1-3-04) eraan zitten te komen. Weten we natuurlijk niet zeker.
Wat kun je doen om de pijn te verzachten? en kan ze nu wel al tandjes krijgen? op het kinderdagverblijf dachten ze namelijk ook al een bobbeltje in d'r mondje te voelen en ze kwijlt de hele dag zo ontzettend schattig.
Graag jullie ervaringen. Alvast bedankt
 
hoi chris,

mijn zoontje was er al vroeg bij met tandjes, hij was net 4 maanden en zijn eerst 2 onder tandjes kwamen door.
wat ik gebruik is dentinox verkrijgbaar bij de apotheek, dentinox verdooft de pijnlijke plek waar de tandjes door komen.
ik ben erg te spreken over het spul.
nou succes ermee en ik hoop dat de tandjes dan snel door zijn voor je dochtertje, het is echt een gaaf gezicht als ze door zijn, en als ze dan naar je lacht 2 van die kleine rijste korreltjes hihihihihi

gr. wendy
 
Hoi chris.

Zo die is er vlot bij zeg. Zodra ze er last van krijgen kan het zo gepiept zijn maar soms kan het ook maanden duren. Bij Mara zitten ze er al 2 maanden echt ze zijn er bijna door maar dat laatste stukje wil maar niet.

Als je de pijn meteen wil verzachten kan je dentinox gebruiken dat werkt meteen verdovend.

Chamodent is hoemeopatisch en werkt op langere termijn.

groetjes joyce mama van Mara
 
Bedankt voor jullie reacties. We gaan eerst maar eens Chamodent proberen (voor de zekerheid dentinox gekocht). Is homeopatisch en kan volgens mij minder "kwaad". Pff..ze is heerlijk huilerig/kwijlerig en zou het allerliefst mijn hele vinger in d'r mond stoppen om hier heeeerlijk op te kauwen.Als ze nu een tandje had, dan had ik au ipv.Sanne. Het is wel zielig zeg. Ze is namelijk helemaal geen huilertje van zich zelf.Nou ff.doorzetten, vooral voor mama dan. Nee dat is heel ego. Vooral voor Sanne natuurlijk. We zien wel hoe het gaat, heerlijk troetelen, aandacht geven en dan komt het allemaal vanzelf. Trouwens een bijtring en sleutels (plastic natuurlijk) vind ze heel interessant om vast te houden en om weg te gooien, maar doet er weinig mee in d'r mond.
Afwachten maar en geduld hebben zal het motto ook nu weer zijn haha.
 
Terug
Bovenaan