TANDJES???????????

Hallo allemaal

Ik had een vraagje over tanden krijgen. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en ik heb het gevoel dat ze tandjes krijgt. Maar weet het niet zeker. Wat zijn de kenmerken wanneer ze tandjes krijgen. Ik zie twee witten sneetjes op haar onderkaak. Verder is ze een beetje hangerig.
En als ze tandjes krijgen, hoelang duurt het voordat ze doorkomen.

Nou alvast bedankt voor jullie reacties!

Tot schrijfs, gienie
 
Hoi gienie,

Mijn zoontje kreeg met 5,5 maand twee ondertandjes.

Hij had bijna nergens last van, alleen wat huilerig.maar veel kindjes hebben koorts en zijn hangerig. Wat wel een goede tip is om als je merkt dat je kindje er last van heeft er Dentinox op te smeren. Is bij elke drogist te koop.

Succes
Vanessa
 
hoi gienie,
die twee sneetjes zijn volgens mij normaal, dat betekent niet dat je kindje tandjes krijgt geloof ik.
wat je wel kunt voelen is een hard puntje.
maar goed, ik dacht ook regelmatig dat mijn zoontje een tandje kreeg maar voelde niets.
hij was wel wat jengeliger.
tot op moederdag (jaja, mooi cadeau) mijn zoontje mijn pink in zijn mond stopte. ik riep au! en ik dacht au??? en ja hoor, een tandje.... en 2 dagen later de 2e.
nu had mijn zoontje de laatste dagen meer poepbroeken (dat schijnt ook een symptoon te zijn) dus ik bovenin voelen (want dat schijnt ook normaal te zijn, eerst 2 onderin en daarna 2 bovenin) maar ik voelde niets. en je kunt ook niet zo goed voelen want dat bijt hij op mijn vinger. tot mijn man ineens een tandje naast de andere 2 zag........
zo zie je maar weer, elk kind is anders.
daarna kreeg hij trouwens ineens last van luieruitslag, dat schijnt ook normaal te zijn.
dus hou de poepbroeken in de gaten, ze kunnen iets verhoging hebben, en let op luieruitslag en harde puntjes in de mond. ook kan het tandvlees wat roder en dikker zijn op de plek van het doorkomende tandje (maar dat is mij nooit echt opgevallen)
groetjes  (het ging me om de tanden hoor, ben niet boos ofzo)
 
Jochem is net 4 maanden maar ik zie 4 witte punten in z'n bovenkaak. Het lijkt me erg snel. Hij si hangerig en heel onrustig en hij kwijlt gigantisch. Volgens mij zijn dit tandjes. Maar zomaar 4 in 1 keer? Ook zitten z'n tandjes niet mooi onderaan  in z'n bovenkaakje maar zitten ze meer in z'n tandvlees boven  in z'n bovenkaak, is dit wel goed of zullen zen nu heel scheef komen? Het lijken ook wel enorme tanden, niet lieve melktandjes die ik verwacht. Afwachten wanneer ze echt doorbreken maar ik vind het wel erg snel en veel.
Groeten marijke
 
Hoi Marijke (en andere mama's natuurlijk),
Het klopt dat je de tandjes in het tandvlees ziet staan. Gek om te zien hè!
Stan is nu 9 mnd en 2 ondertandjes zijn nu doorgekomen. Ook daar was eerst in het tandvlees een soort "afdrukje" zichtbaar, maar ze zijn gewoon op de juiste plaats doorgekomen.
Hij heeft bij het eerste tandje wel veel last gehad; hangerig, koorts tot ongeveer 39 à 40 gr, van die vieze schuimende stinkende poep; het hoort er allemaal bij. Maar het is niet prettig. Deze klachten zijn er met vlagen en heeft niet altijd tot resultaat dat er dan ook daadwerkelijk een tandje is doorgekomen. Arm ventje, al die last en niet eens resultaat! Maar uiteindelijk is de tand wel doorgekomen. Het tweede tandje was er vrij snel daarna met weinig klachten.
Nu heeft hij last van de doorkomende boventanden. Het is wisselend; af en toe een paar dagen met koorts of veel de vingers in de mond willen hebben. Ook de stinkende ontlasting is er zo af en toe bij. Een koude bijtring vind hij wel erg lekker om in de mond te hebben. Daarnaast gebruik ik Chamodent druppels van VSM. Ik heb geen ervaring met Dentinox, maar het lijkt me niet zo prettig omdat het een verdovend effect heeft en dat je je kindje ongeveer 30 a 45 min na die tijd niets te eten/drinken mag geven.
Het kwijlen is niet altijd een teken dat de tandjes beginnen door te komen; rond de 4e maand gaan de speekselklieren ook beginnen met functioneren.
Het doorkomen van tandjes is bij ieder kindje heel wisselend; er zijn kids die met 6 maanden al 4 tanden hebben en kids van 1 jaar die er nog maar 4 hebben.
Stan is nu 9 mnd en hij is begonnen met tandje 3 en 4.
Ik hoop dat ik je wat heb gerust gesteld!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan