Hallo allemaal.
Mijn dochtertje van 9,5 maand heeft nu 6 tanden. Toen ze 7 maanden en 1 week oud was kwam haar eerste tandje door en binnen 5 weken had ze 6 tanden. Eerst kreeg ze de 2 middelste ondertanden. Daarna de 2 tanden boven, niet de de middelste boventanden, maar die ernaast. Dus tussen de voor en hoektanden in, ze noemen die geloof ik de 2e snijtanden. Na deze tanden kreeg ze haar 2 middelste boventanden. Ze heeft vrijwel geen last gehad van het doorkomen van de tandjes, alleen toen het 2e tandje doorkwam is een dag wat jengelig geweest.
Ik las ook nog een vraag van iemand of ze zich zorgen moest maken dat haar kindje van 11 maanden nog geen tandje had. Nee hoor dat hoef je niet. Het ene kind is hier nu eenmaal wat sneller mee dan het andere, zo geld dat trouwens met de gehele ontwikkeling van een kind. Het zoontje van mijn zusje had al vanaf dat hij 4 maanden was 2 witte bultjes onderin zijn mond en op het cb zeiden ze al dat hij wel snel tandjes zou krijgen. Maar niets was minder waar. Op zijn eerste verjaardag was zijn eerste tand door en niet eens een tandje onderin, maar een tandje bovenin. Het kan goed zijn dat jouw kindje straks ineens een inhaalrace gaat beginnen en dat hij andere kindjes nog inhaalt.
Liefs van NicoleL (mama van Leanne, 27-09-2002)