tandjes

Mijn zoontje van net 11 maanden heeft nu vier tandjes, de onderste twee middelste tandjes en bovenin heeft hij nu de hoektanden erdoor, en niet de middelste twee tanden boven. Wie heeft dit ook meegemaakt?
 
hallo,
mijn zoontje had met 6 maand zijn onderste 2 tandjes en tot onze verbazing zagen we met 6,5 maand niet bovenin de voorste maar de taadjes ernaast erdoor komen een kleine 3 weken later waren de voorsten er ook door toen dat had hoorde ik dat het wel vaker voorkomt maar het komt wel goed hoor groetjes maaike en henrico
 
Dank voor je reactie, mijn zoontje Bryan heeft nu een kleine maand zijn twee hoektandjes erdoor en ik zit met smart te wachten op de twee middelste boven want we noemen hem nu al gekscherend dracula. Het staat gewoon een beetje raar vooral nu ze steeds groter worden het het duidelijker te zien is.Ik ben ook niet bang dat het niet goed komt maar was benieuwd of het vaak voorkomt in deze volgorde.
Nogmaals bedankt en groeten van Peetje en Bryan
 
Hoi,

Toevallig was ik net op zoek naar iets over tandjes.
Mijn dochterje van 15 weken krijgt nu haar hoektandje met een tandje ernaast
Ze heeft er erg veel last van,vooral spuitluiers.Ik heb begrepen van het consultatieburo dat als er tandjes doorkomen er een bepaalt soort zuur vrij komt,wat in haar darmpjes terecht komt.Van mij had het wel wat later gemogen.
Maar goed bij haar komt dus als eerste haar hoektandje.
groetjes Janine
 
Hoi Janine,

Goh wat vroeg al zeg dat hoektandje, 15 weken nog maar. Kan me voorstellen dat ze er last van heeft.
Achteraf heb ik ook wel eerder gezien (gevoeld eigenlijk) dat die hoektandjes er aan zaten te komen, er zaten al een hele poos kleine bobbeltje op het tandvlees maar dacht dat het dat vast niet kon zijn omdat eerst die andere tandjes door zouden moeten komen. En nu denk ik dat hij ook een kiesje krijgt, daar zit namelijk ook een bobbeltje op. Maar ik had dus toch wel gelijk dat die hoektanden eerst zouden komen.
Bryan heeft ook veel last gehad van spuitluiers en rode billen, en rode wangen ook en natuurlijk heel veel gezever. Maar voor een baby van 15 weken is het nog vervelender natuurlijk omdat ze nog niet echt op dingen kunnen sabbelen en knabbelen om dat rare kriebel gevoel kwijt te raken dat tandjes krijgen geeft.
Succes met de kleine en bedankt voor je reactie.
Groeten Peetje
 
Mijn zoontje van bijna 11 maanden heeft nog geen 1 tand.Iedere keer denken we daar komen ze,als ie dus weer een erg dunne luier heeft of rode billen, maar er zelfs geen bobbeltje tezien. Moet ik me zorgen maken want hij is wel er laat,
groetjes Kitty
 
Hoi Kitty,

Ik kan me voorstellen dat je je een beetje ongerust maakt, maar het is zo dat sommige kinderen pas tandjes krijgen als ze een maand of vijftien zijn, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken. Ze komen echt vanzelf wel.
Het schijnt zo te zijn (weet het niet zeker, misschien een fabeltje?) dat hoe later kinderen hun tanden krijgen hoe sterker de tanden zijn dus hoe minder kans op gaatjes ze hebben.
Dus er is nog hoop! ;-)
Maar wie weet heeft hij over een maand of zo wel vier tanden tegelijkertijd erdoor.
Succes ermee!

Groeten Peetje
 
Hallo allemaal.

Mijn dochtertje van 9,5 maand heeft nu 6 tanden. Toen ze 7 maanden en 1 week oud was kwam haar eerste tandje door en binnen 5 weken had ze 6 tanden. Eerst kreeg ze de 2 middelste ondertanden. Daarna de 2 tanden boven, niet de de middelste boventanden, maar die ernaast. Dus tussen de voor en hoektanden in, ze noemen die geloof ik de 2e snijtanden. Na deze tanden kreeg ze haar 2 middelste boventanden. Ze heeft vrijwel geen last gehad van het doorkomen van de tandjes, alleen toen het 2e tandje doorkwam is een dag wat jengelig geweest.

Ik las ook nog een vraag van iemand of ze zich zorgen moest maken dat haar kindje van 11 maanden nog geen tandje had. Nee hoor dat hoef je niet. Het ene kind is hier nu eenmaal wat sneller mee dan het andere, zo geld dat trouwens met de gehele ontwikkeling van een kind. Het zoontje van mijn zusje had al vanaf dat hij 4 maanden was 2 witte bultjes onderin zijn mond en op het cb zeiden ze al dat hij wel snel tandjes zou krijgen. Maar niets was minder waar. Op zijn eerste verjaardag was zijn eerste tand door en niet eens een tandje onderin, maar een tandje bovenin. Het kan goed zijn dat jouw kindje straks ineens een inhaalrace gaat beginnen en dat hij andere kindjes nog inhaalt.

Liefs van NicoleL (mama van Leanne, 27-09-2002)
 
Terug
Bovenaan