tandjes

Hallo andere mamma's,

Mijn dochtertje van 10 maanden heeft nog geen tandjes, vanf 4 maanden zijn er twee witte streepjes te zien en ze heeft goed bobbelig tandvlees. Ze stopt alles in har mond en "kwijlt" al vanaf 4 maanden heel veel. Elke dag denk..de tandjes zullen wel komen, maar ze komen maar niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ze eenmaal tandjes heeft gaat ze dan wat minder in alles bijten? We moeten haar constant in de gaten houden of ze geen kleine dingen in haar mond stopt. Een speen helpt niet, omdat ze die gewoon uit doet.
Groetjes
 
Hahaha, ik moet eigenlijk een beetje lachen want met mijn zoontje van 8 maanden is het precíes hetzelfde. Ik riep met 3 1/2 maad al: 'volgens mij komen er al tandjes'. Nou, tot op heden nog niets hoor. En hier gaat zelfs de stenen vloer en onze hond 'in' zijn mond. Om gék van te worden af en toe he? Ik heb dus geen tip voor je. Maar ik wilde je even laten weten dat wij hier exact hetzelfde meemaken :)

Groetjes, Cornelie
 
Hoi,
Mijn dochter, nu 8 mnd., stopte ook al alles in haar mond voordat haar tandjes kwamen, en nu doet ze dat nog steeds. Volgens mij heeft dat niet altijd iets te maken met tandjes krijgen, maar ook met alles willen onderzoeken, en dat doen ze vooral met hun mond. Ze kwijlde ook al erg veel toen ze een maand of 3 was. Bij 7 maanden kreeg ze opeens 2 tandjes tegelijk, maar toen heb ik eigenlijk helemaal niks gemerkt aan haar...
Gewoon afwachten dus, ze komen vanzelf wel! En laat je kind gewoon van alles ontdekken met haar mond, schijnt goed voor ze te zijn!

Groetjes, Ans
 
Hoi,

Met 2maanden zeiden ze bij het CB al: 'he, ik zie twee tandjes prikken'. Met 11 maanden kwamen ze pas door. Nu, drie weken, later heeft mevrouw twee richeltjes in haar mond. Kwijlen doet ze amper, maar ze stofzuigert nog steeds de hele vloer af op zoek naar dingetjes (broodkruimels, rijskorrels etc), die ze op kan eten. Het liefst stopt ze nog de duplopoppetjes van haar broer in haar mond; een speen daarentegen wil ze beslist niet. Tja, wat kan ik zeggen...het gaat wel over, ooit.

groetjes,
michelle.
 
Hoi, onze oudste dochter had ook al vroeg last van haar tanden. Ze kwamen ook pas laat door. Maar toen ze eenmaal kwamen, ging het ook heel erg hard. En toen ze nog geen 2jr was had ze al haar tanden en 4 kiezen... Het komt vanzelf wel! Groetjes, Hilda
 
Hallo, nou wij hebben hetzelfde met onze dochter van 9,5 maand. Met 3 maanden dachten we dat ze tandjes kreeg want ze kwijlde alles onder en ruwe/rode wangetjes. Nou mooi niet dus. Mensen om ons heen zeggen steeds van "goh, heeft ze nog steeds geen tandjes, wat laat". Wij maken er maar een grapje van en zeggen dat ze binnenkort een kunstgebit(je) krijgt, haha. Het zal vast wel een keertje komen, maar wanneer..........??
 
Onze zoon had zijn eerste tanden pas met 1 jaar. Heb me ook zorgen gemaakt en dat was nergens voor nodig. Binnen een week had hij zijn 4 snijtanden. Helaas met alle klachten die erbij hoorden. Maar wel in een korte tijd 4 tanden.
Ze komen vanzelf.
 
Toch wel gek dat die leeftijden zo kunnen schelen.Ik dacht na deze mailtjes gelezen te hebben ook dat mijn dochtertje van 3maand tandjes kreeg.Mooi niet dus??Ze zit de ganse dag met haar vuistje in de mond en kwijlen.Ze huilt ook vaker.
 
Terug
Bovenaan