Tandjes

Hoi allemaal,

Wat zijn de symptomen van baby's die tandjes krijgen?
We hebben een dochter van bijna 16 weken en kwijlt erg veel. Sinds een paar dagen is ze behoorlijk van slag. Beetje hangerig.

Kunnen jullie me helpen misschien?

Groetjes en alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
 
Volgens mij is kwijlen niet per definitie een teken van aankomende tandjes. Mijn dochter is 7 maanden en kwijlt ook al vanaf 4 maanden maar ze heeft nog geen tandjes. Het kan ook duiden op het feit dat je dochter langzaamaan toe is aan vaster voedsel. kijkt ze jouw eten nog niet na als je dat in je mond stopt?
Het hangerige zit 'm wellicht in het feit dat rond de 16 weken kindjes in een ontwikkelingssprong terecht komen. Zie hiervoor het boek 'Oei ik groei'.

Succes!
 
Oei ik groei is geschreven door Hetty van de Rijt en Frans X. Plooij. Het ISBN nr. is 90 215 2220 9.

Wat betreft tandjes: mijn ervaring is dat mijn kinderen (jongen 2,5 en meisje 7 maanden) ook wat meer kwijlden, maar vooral overal op wilden bijten. En veel dunne poepbroeken (hoewel ze zeggen dat dat er niets mee te maken heeft, maar bij mij viel/valt het wel op). Verder kunnen ze er ook echt een beetje beroerd van zijn, want het schijnt best wel een vervelend gevoel te zijn in het mondje.

Mijn zoontje had heel vroeg tandjes (met 3 maanden: 2, met 6 maanden: 8, met 1 jaar: alles). Hij heeft er weinig last van gehad. Ik denk omdat zijn tandvlees nog erg zacht was.

Als je denkt dat het tandjes zijn, helpen chamodentpilletjes (homeopatisch) goed.

Groetjes en veel succes met je kleine meisje!
 
Terug
Bovenaan